۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تعداد اعضای پژاک روز به روز کاسته می شود

تعداد اعضای پژاک روز به روز کاسته می شود

  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۶۱۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: کنند .  پژاک  امروزه روز های پایانی عمر خود را سپری می کند چرا که با  نتیجه بخش بودن مذاکرات  پ.ک.ک با  ترکیه تمام زیر شاخه های پ.ک.ک  از جمله پژاک نیز از بین خواهد رفت ، مشکلات مالی پژاک و کمبود نفرات ، فرقه  را در آستانه فروپاشی قرار داده است ، از جمله مشکلاتی که پژاک امروزه با آن مواجه است کمبود اعضاء می باشد و روند کاهش نفرات در فرقه سرعت گرفته است ، اعضای پژاک روز به روز کم شود و این نشان می دهد که مدت زمان زیادی به فرو پاشی گروهک نمانده است ، از دلایلی را که سبب کاهش اعضای پژاک در فرقه باشد به چند نمونه در ذیل اشاره می شود: .

۱-شکست سنگین از سپاه پاسداران ایران
فرقه تروریستی پژاک پس از شکست سنگین از سپاه پاسداران ایران با مشکلاتی همچون جدایی و تسلیم تعدادی از اعضای خود مواجه شده است ،بیشتر اعضای گروهک به نتیجه دست یافتند که پژاک توان و امکانات لازم جنگ را نداشته و جنگ در این شرایط را خودکشی دانسته بنابراین تصمیم به جدایی و یا تسلیم گرفته اند.
۲- افشای ماهیت کرد ستیزی پزاک
افشای ماهیت ضد کرد پژاک در میان ملت کرد از جمله مشکلات اساسی در جذب جوانان در فرقه محسوب می شود ، بدلیل که جوانان و نوجوان فریب وعده های دورغین پژاک را نخورده و با آگاهی کامل به مقابله با خشونت ها و تجاوزات پژاک برخاسته اند. با وجود چنین شرایطی پژاک دیگر نمی تواند هیچ فردی را به عضویت گروه در آورد .
۳- اعزام کریلاها به ترکیه
پژاک که از زیر شاخه های اصلی پ.ک.ک می باشد و تابع به دستورات و تصمیمات مستقیم پ.ک.ک می باشد و با توجه به جنگ پ.ک.ک با ارتش ترکیه پژاک  بیشتر اعضای خود را به ترکیه اعزام کرده تا در این جنگ پ.ک.ک را یاری کند و در این جنگ اعضای پژاک جزء اولین کشته ها در هر عملیات می باشند.
۴ -مقابله سایر احزاب کردی با پژاک
گروههای مردمی کرد  در مناطق مختلف کردنشین که به صورت خاص علیه پژاک فعالیت می کنند؛ بیشتر این افراد  از اعضای سابق دموکرات کردستان و کومله هستند . هدف از تشکیل این گروههای مردمی کرد مبارزه با پژاک و مقابله با ورود عناصر آن به مناطق کردنشین اعلام شده است . پژاک این افراد را ” ضد کرد ” معرفی کرده اما واقعیت این است که این یک حرکت مردمی و کردی برای ایجاد ثبات و امنیت در کردستان است که چند سالی جولانگاه فعا لیت های تروریستی پژاک شده است و در طی آن کردهای زیادی قربانی شده اند .
۵ – عضویت جوانان کرد در بسیج و سپاه
جوانان و نوجوان بیشتری اکنون با ارشاد و راهنمایی ها بزرگ خاندان و خانواده های خود به عضویت بسیج و سپاه در آمده اند و فعالیت این جوانان در بسیج و سپاه ضربه ی مهلکی به پژاک بوده و این جوانان سعی می کنند سایر دوستان و آشنایان خودرا نسبت به جنایت و خیانت های پژاک آگاه ساخته و مانع از فریب خوردن آنها شوند.
 ۶ – بیمارهای و شرایط سخت گروهک

تعداد زیادی از اعضای پژاک بدلیل عدم امکانات بهداشتی و درمانی کشته می شوند ، سرمای شدید زمستان در کوهستانها باعث بیماری شده و نبودن امکانات درمانی مناسب دلیل کشته شدن اعضاء می شود ولی پژاک تا کنون هیچ اشاره ی به کشته های خود در این زمینه نداشته است و سعی می کند این  موضوع را پوشش خبری دهد.

کردها که امروزه به خودآگاهی خوبی رسیده اند به خوبی تشخیص می دهند که فرقه هایی مانند پژاک نباید از آنها استفاده ابزاری کنند و به همین بهانه مناطق کردنشین را ناامن در واقع در هر کشوری تامین امنیت واقعی فقط با همکاری مردمی میسر است و این حرکت کردها نشانه ای از دموکراسی مشارکتی و فعال می باشد. از طرف دیگر، این حرکت نوعی جواب نه به وجود و حضور پژاک است که عدم مشروعیت آن در نزد مردم کرد را نشان می دهد ،این حق طبیعی مردم کرد است که خلا های احتمالی برای تامین امنیت خود را پر کنند . .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین