۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان تصور می کند که پ.ک.ک منحل شده است

اردوغان تصور می کند که پ.ک.ک منحل شده است

  • ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۱۵ بازدید
  • ۰

کاراسو با بیان آنکه پ.ک.ک برای حل سیاسی مسئله کرد در گذشته نیز ۸ بار اعلام آتش بس کرده است، تصریح کرد که ترکیه هیچگاه از این امر استقبال نکرده‌ است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: سران کردستیز  پ.ک.ک که تشنه خون ملت ستم دیده کرد می باشد بشدت مخالف عقب نشینی می باشند چرا که خلع سلاح پ.ک.ک به معنایی در به دری سران این فرقه است و با توجه به دستور عقب نشینی اوجالان سران خونخوار این فرقه  بر سر دو راهی قرار گرفتند ،اما در واقعیت طرف مقابل پ.ک.ک یعنی دولت ترکیه نیز همانند خود آنان تشنه خون ملت کرد می باشد ، و هیچ رفتاری دال بر صداقت گفته های خود ندارد. و بر همین مبنی سران پ.ک.ک و پژاک هر روز بیانیه ی صادر کرده تا افکار عمومی را نسبت به عدم صداقت دولت ترکیه در پروسه ی امرالی  آشنا کنند و از سیاست های فریبکارانه اردوغان که با پوششی اسلام نما قصد دارد به همراه اوجالان بار دیگر کردها را قتل و عام نماید پرده بردارد. در همین راستا مصطفی کاراسو از اعضای شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در مصاحبه ای با روزنامه ینی اوزگور پولیتیکا داشته و مراحل آتش بس های پیشین پ.ک.ک و مواضع اوجالان در قبال چاره یابی مسئله کرد را مورد بررسی قرار داده است . کارسو با انتقاد شدید از دولت کنونی و دولت های پیشین ترکیه اذعان داشت که پ.ک.ک برای حل سیاسی مسئله کرد در گذشته نیز ۸ بار اعلام آتش بس کرده است، تصریح کرد که ترکیه هیچگاه از این امر استقبال نکرده‌ است.

کاراسو با بیان آنکه رویکرد حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به این تغییرات کماکان امنیتی بوده است می گوید دولت کنونی ترکیه در زمانی که مسئله کرد کمتر مطرح بود به قدرت رسید . حزب حاکم تصور می کرد پ.ک.ک منحل شده است و دیگر مسئله ای بنام کرد وجود ندارد .

کاراسو تأکید می کند که زمامداری حزب عدالت و توسعه در مراحل گوناگون و خصوصا در مذاکرات اسلو با حسن نیت با مسئله برخورد نکرده و حتی اردوغان پس از دیدارهایی با مقامات امریکایی و فرمانده ارتش جنگ نظامی تمام عیاری را آغاز کرده است .

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین