۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: برادران کُرد! ایدئولوژی، شکم سیر نمی کند

اردوغان: برادران کُرد! ایدئولوژی، شکم سیر نمی کند

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۷۵ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد از سیاست های پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی، وعده داد بسته ی دموکراسی را به زودی باز می کند.

نجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه ی وطن ترکیه، رجب طیب اردوغان نسخت وزیر این کشور بعدازظهر دیروز در جمع سران حزب عدالت و توسعه در آنکارا، درباره ی پیشنهادهای تدوین شده به منظور تامین مطالبات کردهای ترکیه که از آن به عنوان بسته ی دموکراسی نام برده می شود، گفت:« اگر شرایط سیاسی و امنیتی ترکیه مساعد بود، ۱۱ سال پیش و از همان روزهای نخستی که قدرت را در دست گرفتیم، دست به اصلاحات گسترده ای می زدیم که نه تنها برادران کُرد همه ی عناصر تشکیل دهنده ی جامعه ی ترکیه را راضی کند. اما همه ی شما به خوبی می دانید که ما برای رسیدن به شرایط کنونی از چه گردنه هایی رد شده ایم و چه دشواری هایی را تحمل کرده ایم. ما به کمک معاونین خود یک بسته ی غنی و ارزشمند به نام بسته ی دموکراسی تدوین کرده ایم که مطمئنا بسیاری از مشکلات ما را حل می کند؛ اما متاسفانه برخی ها هنوز پیش از آن که آب به دره بیفتد پاچه ی شلوار خود را بالا زده و در مورد محتویات این بسته اظهارنظر می کنند.»
وی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی گفت:« در مناطقی که شهرداری ها به دست حزب صلح و دموکراسی افتاده، به خوبی آثار عقب ماندگی، محرومیت و عدم توانایی در اداره ی امور شهری و مدیریت توسعه ی شهری دیده می شود. برادران کُرد من! آشکارا اعلام می کنم: ایدئولوژی شکم کسی را سیر نمی کند. به شهرداری های حزب عدالت و توسعه نگاه کنید و ببینید چه نفاوت های آشکاری بین شیوه ی مدیریت ما و آقایان دیگر وجود دارد. متاسفانه در این کشور برخی گروه ها سعی می کنند تا محافل کردگرایی را به عنوان مراکز تعیین سرنوشت سیاسی برادران کُرد من معرفی کنند. اما من صادقانه اعلاتم می کنم که این محافل، به فکر شما شهروندان کُرد نیستند و آنها برای شما کاری نخواهند کرد.»
اردوغان در پایان وعده داد که طی روزهای آتی محتوای بسته ی دموکراسی را اعلام می کند. وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که این پاکت، آخرین بسته از راهکارهای دولت وی به منظور توسعه ی دموکراسی نبوده و بسته های دیگری نیز در راه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *