۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اختلاف در پ.ک.ک و پژاک بازهم سبب قتلی دیگری رخ دهد

اختلاف در پ.ک.ک و پژاک بازهم سبب قتلی دیگری رخ دهد

  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
  • ۲۰۰ بازدید
  • ۰

مادر «دوران کالکان» عضو شورای رهبری ک.ج.ک به دلایلی نامعلوم درگذشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اختلافات موجود میان سران و اعضای گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک پس از ترور سه زن در پاریس اکنون گریبان گیر مادر دوران کالکان شد. به نقل از فرات نیوز «صفیه کالکان» مادر «دوران کالکان , عضو شورای رهبری ک.ج.ک درجریان یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.
این سانحه در روز ۲۸ ژانویه در منطقه «یورگر» شهر آدانا روی داده. خودرویی که مادر دوران کالکان و بستگانش سرنشین آن بوده‌اند, به دلایلی نامعلوم دچار سانحه رانندگی شده. در این سانحه «صفیه کالکان» مادر دوران کالکان جان خود را از دست می‌دهد و «رجب و عمر کالکان» را به بیمارستان «جالجالی» منتقل می‌کنند. گفته می‌شود که پس از اتمام امورات پزشک قانونی, در همان روز پیکر صفیه کالکان را در شهرستان «طوفان‌بی‌لی» آدانا به خاک سپرده‌اند.
اما نکته قابل توجه اینکه سایت های وابسته به گروهک پ.ک.ک و پژاک به صراحت دلیل سانحه رانندگی را نامعلوم اعلام کردند و یقیناً پشت پرده این سانحه رانندگی واقعیت های است که از افشای آن خوداری می کند. اختلاف و دو دستگی وضعیتی کنونی پ.ک.ک و پژاک را متزلزل کرده است ، گروهی مخالف خلع سلاح و مذاکره و گروهی دیگر موافق مذاکره و دموکراسی هستند، و به همین دلیل به جان همدیگر افتاده اند. دوران کالکان مدتی بیش در بیانیه ی اذعان داشت که روند مذاکرات دولت ترکیه با اوجالان در راستای منافع پ.ک.ک نمی باشد و درصدد منحرف کردن این جریان آشتی بود و با انتشار بیانیه ی جزء اولین کسانی بود که جرقه ی مخالفت این پروسه زد. اکنون احتمال می رود این سانحه رانندگی نامعلوم از تبعات مخالفت وی با گفتگو های اوجالان در مسیر صلح و گفتگو باشد. این احتمال نیز وجود دارد که دولت ترکیه در این حادثه دست داشته باشد، ولی سرچشمه این اتفاقات از زمانی رخ داده که تعدادی به مخالفت از سیاست های صلح جویانیه عبدالله اوجالان برخاسته اند و دوران کالکان یکی از مخالفان صلح و گفتگو ی در امرالی می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین