۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیه در پی تکرار واقعه سال ۱۹۹۹

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۲۱۵ بازدید
  • ۱

بیانیه ارتش ترکیه در مقابله با ترور در شرایط حساس پروسه امرالی  و عقب نشینی پ.ک.ک نشان از تکرار واقعه  سال ۱۹۹۹ می باشد که صدها تن از اعضای پ.ک.ک توسط ارتش به قتل رسیدند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :با توجه به مخالفت سران پ.ک.ک و پژاک از عقب نشینی بدون سلاح از خاک ترکیه ،عبدالله اوجالان در آخرین نامه ی خود خواست که پ.ک.ک بلافاصله خاک ترکیه را ترک نماید ، این گروهک  در جواب تأکید دستور اوجالان مبنی بر عقب‌نشینی، از دو روز پیش اعضای مسلح این فرقه‌ها در منطقه‌ی دریای سیاه (قره‌دنیز) در قالب گروههای کوچک، شروع به عقب‌نشینی کرده‌اند. اما شرایط در ارتش ترکیه هیچ تغییری نیافته و در آماده باش کامل بسر می برد ،گویا ارتش ترکیه قصد دارد با خلع سلاح پ.ک.ک بار دیگر واقعه سال ۱۹۹۹ را تکرار نماید. علی رغم عقب نشینی پ.ک.ک فرماندهی ستاد کل ارتش ترکیه طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد همانطور که در قانون و دستورالعمل‌های حکومت تعیین شده, روند «مقابله با ترور» ادامه می‌یابد.

در بیانیه ارتش ترک که در سایت رسمی اینترنتی فرماندهی ستاد کل منتشر شده, آمده:«ارتش ترک در چارچوب قانون و دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی حکومت, مقابله خود را ترور را ادامه می‌دهد».همچنین یادآور شده که رد خصوص گزارش فعالیت‌های سال ۲۰۱۲ فرماندهی کل ژاندارمری برای ستاد کل اطلاعیه‌ای فرستاده نشده. همچنین نخست‌وزیر هم جهت این امر اقدامی انجام نداده است».

اکنون شرایط نشان از دارد که ترکیه بدنبال موقعیتی است که اعضای غیر مسلح پ.ک.ک را قتل و عام نماید ، چرا مشابه این اقدام را در سال ۱۹۹۹ انجام داده و صدها تن از گریلاهای پ.ک.ک را به قتل رساند.

 

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. کاری که درارتش ترکیه درسال ۱۹۹۹ انجام دادنشان از فاشیستی بودن حکومت وارتش داشت که به هیچی پایبندنیست حتی توافقی که باپ ک ک کردند راحت شکستند وما ملت ایران نبایدبه ترکیه اعتمادکنیم نمونش سپرموشکی امریکا که تنهاکشوری که حاضرشد درخاکش مستقرشودترکیه بود و برای ماخطری دراینده ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین