۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احتمال بروز درگیری بین هواداران پ.ک.ک و اسلامگرایان کُرد

احتمال بروز درگیری بین هواداران پ.ک.ک و اسلامگرایان کُرد

  • ۳ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۷۲ بازدید
  • ۰

۲۰ تن از جوانان نقاب پوش هوادار پ.ک.ک ساختمان حزب اسلامگرای مطالبه ی آزاد را به آتش کشیدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اینترنتی دیاربکرخبر، دو روز پیش در شهر مرزی سلوپی در استان شرناخ ترکیه، بیست تن از جوانان نقاب پوش هوادار پ.ک.ک با پرتاب چندین کوکتل مولوتوف، ساختمان حزب اسلامگرای مطالبه ی آزاد را به آتش کشیدند. به موازات این اقدام، گروهی دیگر از جوانان نقاب پوش طرفدار پ.ک.ک در شهر جیزره ی شرناخ، در معابر عمومی و در بازارچه های شهر، به چند تن از اسلامگرایان هجوم برده و آنان را تهدید کردند. این افراد در هر دو عملیات خود، شعارهایی علیه حزب الله ترکیه سر داده و ادعا کردند که حزب اسلامگرای مطالبه ی آزاد (حُرد داوا پارتیسی) حامی نیروهای النصره در شمال سوریه است.
فتح الله ارباش سیاستمدار اسلامگرای کُرد که در حال حاضر به عنوان معاون رهبر حزب سعادت در آنکارا فعالیت می کند، در شهر وان علیه اقدامات هواداران پ.ک.ک موضع گیری کرده و این رفتارها را خطرناک دانست.
صدقی زیلان فعال دینی و سیاسی کُرد مقیم دیاربکر نیز که روابط نزدیکی با برخی از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی دارد، اعلام کرد که ادعای حمایت حزب اسلامگرای مطالبه ی آزاد از النصره، یک شایعه ی بی اساس است. وی از سران حزب صلح و دموکراسی خواست تا در این خصوص موضع گیری کرده و طرفداران خود را به آرامش دعوت کنند.
جنبش اسلامگرای مستضعفین نیز در دیاربکر با صدور یک بیانیه به تندی از پ.ک.ک انتقاد کرده و اعلام کرد که پ.ک.ک در گذشته به سوی نمازگزاران شلیک می کرد و این ذهنیت در حال حاضر نیز در میان هواداران این حزب نیز وجود دارد.
جمیل جاهد اونسال از مسئولین جنبش مستضعفین اعلام کرده که درگیری بین کردهای اسلامگرا و کردهای هوادار پ.ک.ک فقط به نفع ضلع سومی به نام دشمنان کردها است.
تحلیل گران سیاسی بر این باورند که در صورت تداوم وضعیت موجود، یک بار دیگر آتش اختلاف و درگیری بین هواداران پ.ک.ک و اسلامگرایان کُرد برافروخته می شود.
گفتنی است چند ماه پیش در دانشگاه دجله ی دیاربکر، شدت درگیری بین هواداران پ.ک.ک و حزب الله به جایی رسید که کلاس های این دانشگاه بزرگ به مدت سه روز تعطیل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین