۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اتحاد احزاب کردستان سوریه بر علیه پ ک ک

اتحاد احزاب کردستان سوریه بر علیه پ ک ک

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

احزاب کردستان سوریه برای برقراری امنیت در مناطق کردنشین متحد شده اند تا عامل اصلی ناامنی و درگیرهای(گروهک های تروریستی (PYD) و (YPK) ) را از خاک خود بیرون کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : به گزارش خبرگزاری‌های فعال در مناطق کُردنشین سوریه در شمال این کشور، بدنبال تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها میان شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک(PYD) و شاخه‌ی نظامی آن(YPK)، چهار حزب تصمیم گرفته‌اند با همدیگر متحد و در قالب یک حزب جدید و کارآمد ظاهر شوند.

این چهار حزب که عضو نهاد (اتحاد سیاسی) هستند؛ تصمیم گرفته‌اند با ادغام هرچهار حزب، حزبی مقتدر و قوی تشکیل داده تا زیرشاخه‌ی مسلح پ‌ک‌ک در سوریه را منزوی و کنترل اوضاع را از دست آن بگیرد. لازم به ذکر ا ست پ‌ک‌ک از همان ابتدای آشوب‌ها در شمال سوریه تاکنون، از طریق زیرشاخه‌ی خود (ی‌پ‌گ و پ‌ی‌د)، کنترل اوضاع این مناطق را در دست گرفته و سبب آواره شدن بخش زیادی از ساکنان شهرها و روستاهای این مناطق به کشورهای همسایه شده و حالا هم که در مقابل جبهه‌النصره توان مقاومت نداشته و روز به روز ضعیف تر می شود و روزانه تلفات زیادی را متحمل می‌شود؛ چهار حزب دیگر موقعیت را غنیمت شمرده‌اند تا با اتحاد و ادغام هرچهار حزب، حزبی مقتدر و فعال تشکیل دهند و ی‌‌پ‌گ و پ‌ی‌د را از این مناطق بیرون برانند.

در مناطق کُردنشین سوریه بیش از ۲۰ حزب و تشکل سیاسی وجود دارند که جز ء اتحاد دموکراتیک (PYD) هیچکدام شاخه‌ی نظامی نداشته ، نکته قابل توجه اینکه این شاخه سوری پ ک ک با سایر احزاب کردستان سوریه در جنگ بوده و چندین بار بر علیه آنان حمله نظامی کرده است.

به همین اساس مقرر گردید کنگره‌یی در چند روز آینده برگزار شود تا با ادغام این چهار حزب، حزبی جدید بنام حزب دمکرات کردستان تأسیس شود؛ بیش از نیمی از حاضرین در این کنگره از اعضای الپارتی (شاخه‌ی حزب دمکرات کردستان عراق در سوریه) خواهند بود و با حضور بیش از ۵۰۰ عضو برگزار خواهد شد.

درخصوص زمان و مکان برگزاری این کنگره، اخبار دیگری منتشر نشده، اما این خبر،‌ آنچنان پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش در شمال سوریه (پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ) را تحت تأثیر قرار داده که خود را در مقابل جبهه‌النصره‌یی دیگر مشاهده می‌کنند. چون این روزها این فرقه‌ها وضعیت و موقعیت خوب و مناسبی در مقابل جبهه‌النصره ندارند و با تأسیس این حزب، باید کاملاً منتظر متلاشی شدن آن در عرصه‌ی سیاست و نظامی‌گری در منطقه باشیم که با این کار، یک شکست دیگر به پرونده‌ی پ‌ک‌ک در منظقه افزوده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *