۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آنکارا در برابر اعلام خودگردانی کردهای سوریه بی تفاوت نمی ماند

آنکارا در برابر اعلام خودگردانی کردهای سوریه بی تفاوت نمی ماند

  • ۱ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

بلنت آرنچ موضع رسمی دولت ترکیه در خصوص احتمال اعلام خودگردانی توسط حزب اتحاد دموکراتیک در شمال سوریه را اعلام کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ملیت، در حالی که موضوع تحولات شمال سوریه و درگیری های گسترده بین نیروهای مسلح حزب اتحاد دموکراتیک و جبهه ی الاکراد در برابر صفوف القاعده و جبهه النصره، توجه رسانه های منطقه را به سوی خود جلب کرده، موضوع احتمال اعلام خودگردانی کردهای سوریه نیز یکی از مسائلی است که از چند روز پیش ذهن فعالان رسانه ای، تحلیل گران سیاسی، احزاب و دولتمردان ترکیه را درگیر کرده است.
هیات دولت ترکیه دیروز به منظور بررسی این موضوع در آنکارا تشکیل جلسه داده و در یک نشست ۴ ساعته به بررسی مساله ی قدرت گرفتن حزب اتحاد دموکراتیک (نزدیک به پ.ک.ک) در شمال سوریه پرداخت. پس از پایان این نشست، بلنت آرنچ معاون نخست وزیر و سخنگوی هیات دولت ترکیه به خبرنگاران گفت:«آنکارا در مقابل تحولات شمال سوریه حساسیت ویژه ای دارد. ما به صورت لحظه به لحظه همه ی رویدادهای مزبور را پیگیری می کنیم. صراحتا اعلام می کنیم که حکومت ما در مقابل هر گونه پدیده ی دوفاکتو و اعلام غیررسمی ساختار خودگردان یا موارد مشابه آن بی تفاوت نخواهد ماند.»
دیروز حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچلی، مواضع حکومت ترکیه در برابر تحولات شمال سوریه و احتمال ظهور یک دولت کُردی در همسایگی ترکیه را سست و دور از جدیت و قاطعیت سیاسی توصیف کرد. همچنین حزب جمهوری خلق نیز به عنوان بزگترین حزب مخالف دولت اردوغان اعلام کرد که بیانیه صادرشده توسط ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه، فاقد هر گونه بار معنایی هشداردهنده بوده و عملا نشان می دهد که ترکیه در برابر اعلام خودگردانی حزب اتحاد دموکراتیک هیچ گونه حساسیتی ندارد.
در بیانیه ی نیروهای مسلح ترکیه آمده بود که نظامیان این کشور به هر گونه شلیک و اقدام افراد مسلح کُرد شمال سوریه، پاسخ خواهند داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین