۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تشکیل اقلیم قندیل از سوی «پ ک ک» طرحی اسرائیلی است

تشکیل اقلیم قندیل از سوی «پ ک ک» طرحی اسرائیلی است

  • ۵ دی ۱۳۹۶
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به تشکیل اقلیم قندیل از سوی پ ک ک واکنش نشان داد و آنرا طرحی اسرائیلی خواند که وضعیت عراق را بغرنج تر خواهد کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان  به نقل از النهرین، «اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به ایجاد اقلیم کُردی جدید در شمال عراق از سوی پ ک ک واکنش نشان داد و بر ضرورت به شکست کشاندن این طرح که خطری برای امنیت عراق و منطقه محسوب می شود، تاکید کرد.

وی افزود: مسعود بارزانی با همکاری اسرائیل در شمال عراق اقلیم تشکیل داده است و این اقلیم خطری بزرگ برای عراق و کل منطقه است. بارزانی مدعی است که با پ ک ک می جنگد اما وی پ ک ک را تجهیز کرده و وی عوامل پ ک ک را به کرکوک اعزام کرد و وی با باندش به منطقه طوزخورماتو یورش برد.

وتوت بیان کرد: دولت عراق باید با همکاری و هماهنگی ترکیه بر پ ک ک غلبه کند و طرح ایجاد اقلیم کردی جدید در شمال عراق را به شکست بکشاند. هدف بارزانی از این اقلیم جدید برهم زدن امنیت عراق و منطقه است و این در راستای طرح اسرائیلی است.

شایان ذکر است که گروه تروریستی پ ک ک روز گذشته از تشکیل اقلیم در کوههای قندیل در اقلیم کردستان عراق در نزدیکی مرز با ترکیه خبر داد که این اوضاع بغرنج شمال عراق را بغرنج تر می کند.

(پ‌.ک‌.ک) روز یکشنبه در بیانیه‌ای در حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت سیاسی تشکیل شورای مردمی در رشته‌ کوه‌های قندیل را اعلام کرد که این شورا بر اداره مناطق بالییان، ناودشت، سوردی، قلاتوکا و ماردو نظارت خواهد داشت.

رسانه‌های نزدیک به پ.ک.ک اعلام کردند، هدف شورا تلاش در راستای توسعه و بازسازی منطقه بوده و آن دارای کمیته‌های فرهنگی، بهداشتی، امنیتی، آموزشی و محیط زیستی است.

پ ک ک که رهبر آن عبدالله اوجالان است در ترکیه و عراق فعال است. این گروه از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی به حساب می‌آید.

رشته کوه‌های قندیل در مثلث مرزی عراق، ترکیه و ایران واقع است و یک منطقه استراتژیک و ناهموار به حساب می‌آید. این مناطق مقر اصلی پ‌.ک‌.ک محسوب می‌شوند. رشته‌کوه‌های قندیل همواره هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه بوده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین