۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دبیرکل حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: روزهای سختی درانتظار کردهای ترکیه است

دبیرکل حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: روزهای سختی درانتظار کردهای ترکیه است

  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۹۶ بازدید
  • ۰

مردم کرد هنوز قتل های پنهانی دهه ۹۰ میلادی را فراموش نکرده اند. اگر به این مسائل مشکلات به وجود آمده در منطقه کردنشین ترکیه در ارتباط با سوریه و داعش را نیز اضافه کنیم روزهای سختی در انتظار شهروندان کرد ترکیه خواهد بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، گورسل تکین دبیر کل حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در صدر هیئتی بلند پایه از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق به دیاربکر سفر کرده بود در بازگشت از این سفر طی گفتگو با روزنامه زمان عنوان کرد: مردم مناطق کردنشین ترکیه نگران بازگشت سیاست های دهه ۹۰ میلادی حکومت هستند. ما با مردم کرد ترکیه در این سفر دیدار و گفتگو کردیم. از برخی سازمان های مدنی اطلاعات لازم را نیز کسب کردیم. وضعیتی که ما مشاهده کردیم و اطلاعاتی که دریافت کردیم بسیار نگران کننده و بعضا ترس آور است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: مردم کرد و تمام ملت ترکیه هنوز قتل های پنهانی دهه ۹۰ میلادی را فراموش نکرده اند. اگر به این مسائل مشکلات به وجود آمده در منطقه کردنشین ترکیه در ارتباط با سوریه و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را نیز اضافه کنیم روزهای بسیار سختی در انتظار شهروندان شرق و جنوب شرق ترکیه خواهد بود. روند مذاکرات صلحی که دولت آغاز کرده بود روند حل و فصل مسائل نبود. نام آن را اشتباه انتخاب کرده بودند. روند عدم حل و فصل مسائل بهترین نامی است که می توان به این روند گذاشت. اگر یک مسئله را به عنوان تامین کننده آینده سیاسی خود و وسیله اهداف شخصی خود قرار داده و در هر انتخابات آن را مطرح کرده و بر روی آن تاکید کنید آن موقع نام آن دیگر حل و فصل نخواهد بود عدم حل و فصل خواهد بود. همانگونه که پلیس، سرباز و شهروندانمان در استانبول، ازمیر، آنکارا و … نگران این روزهای ترکیه هستند؛ شهروندانمان در دیاربکر نیز همان اندازه نگران آینده ترکیه هستند. به مانند دهه ۹۰ میلادی در ساعت ۳ بامداد با پرواز هر جنگنده در فراز مناطق کردنشین ترکیه مردم نگرانیشان بیشتر و بیشتر می شود. همان اندازه که شهروندان ترکیه در غرب کشور از مسئله ترور ناراحت و حساس هستند مردمان شرق ترکیه نیز به همان اندازه حساسیت نشان می دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *