۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تازه ترین تحولات کوبانی: عقب نشینی مهاجمین به سوی شرق/ نقشه ی داعش برای محاصره ی کامل کوبانی

تازه ترین تحولات کوبانی: عقب نشینی مهاجمین به سوی شرق/ نقشه ی داعش برای محاصره ی کامل کوبانی

  • ۱۷ مهر ۱۳۹۳
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰
داعشی ها در شرق شهر کوبانی متحمل ضربات سنگینی شده اند اما آنان برای فتح این شهر برنامه ی دیگری دارند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کردپرس، درگیری در شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.
شورش روژاوا از روزنامه نگاران کُرد سوری آخرین اطلاعات مربوط به درگیری ها را در اختیار خبرنگار کردپرس گذاشت.
این فعال رسانه ای کُرد اعلام کرد که صبح روز چهارشنبه برای کوبانی، آغاز یک روز نسبتا آرام بوده و حجم درگیری ها در ساعات اولیه ی روز، بسیار کمتر از روزهای گذشته بوده است. وی اعلام کرد که نیروهای داعش ناچار شده اند در سمت شرق، عقب نشینی کرده و خود را از محلات مرکز شهر دور کنند.
وی افزود عملیات انتحاری یکی از مدافعین کُرد سوری در تپه ی مشتنور، موجب کشته شدن بیش از بیست عضو داعش شده است و در صورتی که فشار علیه مدافعین کُرد بیشتر شود، احتمال تکرار چنین عملیات هایی وجود دارد.
روژاوا در همین حال از این موضوع خبر داد که بمباران مواضع تروریست ها توسط هواپیماهای ائتلاف ضدداعش، امروز تاثیرگذارتر از دفعات قبل بوده و به همین خاطر، نیروهای مدافع کُرد توانسته اند در غرب و جنوب کوبانی مواضع خود را تثبیت کنند.
نهاد علی اُزجان از تحلیل گران مشهور ترکیه درباره ی همین موضوع اعلام کرد که این بمباران دقیق تصادفی نیست و عملکرد صحیح هواپیماهای ائتلاف، نشان می دهد که افرادی از داخل شهر کوبانی، اطلاعات دقیقی در اختیار این هواپیماها گذاشته اند. این تحلیل گر ترک افزود که این احتمال وجود دارد که اطلاعات مزبور از سوی برخی مامورین امنیتی ترکیه به هواپیماهای ضدداعش منتقل شده باشد.
تشییع جنازه ی ۱۵ مدافع کُرد
شورش روژاوا در گفتگو با کردپرس اعلام کرد که بر اثر بمب گذاری صورت گرفته در مقابل قرارگاه واحدهای دفاع از خلق در شهر حسکه، ۱۵ تن از اعضای این نیروی مسلح وابسته به پ.ک.ک جان خود را ار دست داده اند و تشییع جنازه ی آنان بعدازظهر امروز در حسکه صورت گرفته است.
نقشه ی جدید داعش
تحلیل گران و کارشناسان استراتژیک ترکیه اعلام کردند که داعش در سه سمت شرقی، جنوبی و غربی، کوبانی را به طور کامل به مخاضره ی خود درآورده است و تنها راه ارتباط کوبانی با جهان خارج؛ مسیر شمال و بهعبارتی دیگر مرز ترکیه است و به همین خاطر داعش تلاش می کند تا با دور زدن خط مرزی، حملات جدید را علیه مدافعین کُرد صورت دهد و گذرگاه مرزی مرشد پنار را در اختیار بگیرد. این کارشناسان اعلام کرده اند که اگر داعش بتواند به چنین هدفی دست پیدا کند، کوبانی به طور کامل در محاصره خواهد بود و هیچ گونه امکان و گذرگاهی برای انتقال کمک های بشردوستانه، سوخت، مهمات و سلاح به مدافعین کُرد وجود نخواهد داشت.
ابراز نگرانی آمریکا، فرانسه و سازمان ملل
امروز مقامات آمریکا، فرانسه و سازمان ملل در مورد کوبانی و آینده ی آن ابراز نگرانی کرده و از ترکیه خواستند تا برای جلوگیری از سقط این شهر کردنشین، اقدامی انجام دهد.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی اب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که پاریس از ایده ی آنکارا برای ایجاد منطقه ی حائله در مرز سوریه حمایت می کند.
اعضای کابینه ی خودگردانی سلاح به دست در محلات شهر

انور مسلم نخست وزیر تشکیلات خودگردان کوبانی امروز اعلام کرد که او، معاونین و وزرای کابینه ی تشکیلات کوبانی همگی سلاح به دست گرفته اند و هر کدام از آنان در کنار فرماندهان و مدافعین، در یکی از محلات شهر، مستقر شده اند تا در دفاع از شهر مشارکت کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین