۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • لطفی الوان، وزیر سابق ارتباطات ترکیه: ریشه پ.ک.ک را خواهیم خشکاند/ روند مذاکرات صلح را کوه قندیل به پایان رسانده است

لطفی الوان، وزیر سابق ارتباطات ترکیه: ریشه پ.ک.ک را خواهیم خشکاند/ روند مذاکرات صلح را کوه قندیل به پایان رسانده است

  • ۸ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰
روند مذاکرات صلح را PKK به پایان رساند. PKK از وضعیت ترکیه پس از انتخابات و عدم امکان تشکیل حکومت تک حزبی توسط AKP سوء استفاده کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری اخلاص، لطفی الوان، وزیر سابق ارتباطات و دریانوردی ترکیه و نماینده شهر مرسین در پارلمان این کشور از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک عنوان کرد: ترکیه دیگر ترکیه دهه ۹۰ میلادی نیست. در گذشته ما هواپیماهای بدون سرنشین خود را از اسرائیل و بیشتر سلاح های خود را از کشورهای غربی وارد می کردیم. ولی اکنون ترکیه ای وجود دارد که هواپیمای بدون سرنشین و سلاح های سنگین و نیمه سنگین خود را تولید می کند. اکنون ترکیه با تکیه بر نیروهای مسلح قوی ریشه پ.ک.ک را خشک خواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: پ.ک.ک از خارج کمک های مالی و تسلیحاتی دریافت می کند. ما این نوع توطئه ها را در ۱۹۱۸ نیز تجربه کرده ایم. کشورمان را از هر ۴ سو اشغال کردند و مانع تشکیل دولت ترکیه شدند. ولی در مبارزه ای که با روح ملی آغاز کردیم تمام بیگانگان را از کشور خارج کردیم. اکنون هر کسی با ملت و دولت ترکیه مشکلی داشته باشد به گذشته ما نگاه کرده و ما را بهتر بشناسد.

الوان در ادامه با اشاره به روند مذاکرات صلح خاطرنشان کرد: پ.ک.ک به همراه برخی بازیگران خارجی آرامش ترکیه، ثبات کشور و آینده ملت ترکیه را هدف قرار داده است. ما اجازه دستیابی آنان به اهدافشان را نخواهیم داد. روند مذاکرات صلح را کوه قندیل به پایان رساند. تا ۷ ژوئن ۲۰۱۵ (زمان برگزاری انتخابات پارلمان ترکیه) همواره از صلح حرف زدند ولی بعد از آن تاریخ دستوری از کوه قندیل منتشر شد مبنی بر “دیگر روند مذاکرات صلح به پایان رسیده است، به پا خیزید”. این متن صریح پیامی است که در ۱۱ جولای ۲۰۱۵ از کوه قندیل منتشر شد. پ.ک.ک از وضعیتی که در ترکیه به وجود آمده بود سوء استفاده کرده و عدم امکان حاکمیت تک جانبه حزب عدالت و توسعه را فرصت دانسته و به اقدامات تروریستی خود بازگشته است. ما با هیچ شهروند کردتبار ترکیه مشکلی نداریم. هیچ کس نخواهد توانست ما را از برادران کردمان جدا کند. ما تا کنون با هم و برابر زندگی کرده ایم و از این به بعد نیز این گونه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین