۱ مهر ۱۴۰۳

فقط ۳۰ عضو پ.ک.ک در شنگال حضور دارند 

  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۳
  • ۲۲۲ بازدید
  • ۱
یکی از سران حزب دموکرات کردستان با اعلام اینکه سیاست های پ.ک.ک و شاخه سوری آن (حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه‌) شکست خورده است و می خواهند همان شکست را در کردستان عراق تکرار کنند اعلام کرد که‌ تنها ۳۰ عضو پ.ک.ک در شنگال حضور دارند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ،عبدالسلام برواری عضو حزب دموکرات کردستان در گفتگو با سایت رسمی این حزب ضمن انتقاد از رویکرد و عملکرد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اظهار داشت: سیاست این حزب انحصارطلبانه است و عملکرد آنها با ساختار حزبی همخوانی ندارد و قصد دارند با زدن اتهامات ناروان به اقلیم کُردستان، اشتبا‌هات  زمامداران خود  را به ما نسبت بدهند.
نماینده سابق پارلمان اقلیم کردستان افزود: «پ.ک.ک ما را ناچار می کند که حقایق را آشکار کنیم، چندین سال است که در شمال کردستان (کردستان ترکیه) احزاب کردستانی از انحصارطلبی این حزب رنج می برند و این برای افکار عمومی نیز آشکار شده است، برخی اوقات نیز به حزب دموکرات کردستان تهمت های ناروا می زند.»
برواری تصریح کرد: «مشخص بود که پ.ک.ک چه هدفی از برافراشتن پرچم حزبیش در شنگال و قندیل دارد. این حزب در شمال کردستان (کردستان ترکیه) نتوانست یک وجب از خاک کردستان را آزاد کند و پرچم خود را برافرازد، در حالی که به منطقه ای می آید و اقداماتی این چنینی انجام می دهد که دارای دولت و پارلمان خودش است، اقلیمی که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته، از سوی پ.ک.ک با دشمنی روبرو می شود.»
عضو پیشین پارلمان اقلیم کردستان عراق در خصوص سیاست های مدافعین کُرد سوری (YPG) در شنگال گفت: موقعیت ژئوپولیتیکی کوه شنگال به گونه ای است که شرایط استراتژیک خوبی برای فعالیت های حزبی آنان فراهم آورده است و آنها می خواهند شکست ها و سیاست های ناکارآمد پیشین خود را با ابراز وجود در این منطقه جبران کنند.
وی در ادامه افزود: جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ.ک.ک همچون دشمن کُردها درخواست می کند که تسلیحات به اقلیم کردستان داده نشود.
برواری همچنین ادعا کرد که شمار نیروهای پ.ک.ک در شنگال تنها ۳۰ نفر هستند و افزود: آنها تنها (پ.ک.ک) به عنصری منفی در این رویارویی‌ها تبدیل شده و نقش مثبتی در این باره ایفاء نکرده اند و علاوه بر این مدعی هستند منجی آوارگان در محاصره داعش هستند و می خواهند شکست ۳۰ ساله سیاست خود را از این طریق لاپوشانی کنند.
قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. همه دنیا میدونن که مدافعان کردسوری درکوبانی وشنگال به کمک مردم بی دفاع شتافتند حالا این اقا بزارهرچی میخوادبگه مردم اگاه شدن دیگه فریب نمیخورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *