۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: اگر ائتلاف AKP+CHP روند مذاکرات صلح را بپذیرد از آن حمایت خواهیم کرد/ HDP از کوه قندیل دستور نمی گیرد

صلاح الدین دمیرتاش: اگر ائتلاف AKP+CHP روند مذاکرات صلح را بپذیرد از آن حمایت خواهیم کرد/ HDP از کوه قندیل دستور نمی گیرد

  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک HDP، با اشاره با احتمال تشکیل ائتلاف AKP و CHP گفت چنانچه این ائتلاف ادامه روند مذاکرات صلح را بپذیرد از آن حمایت می کنیم. دمیرتاش راجع به انتقادات اخیر اعضای ارشد PKK از HDP نیز تاکید کرد اظهار نظر برای همه آزاد است اما ما از قندیل دستور نمی گیریم.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی پیرامون تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه عنوان کرد: اگر ائتلاف حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) اولویت های HDP را رعایت کند ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها از این ائتلاف حمایت خواهیم کرد. مهمترین خواسته و اولویت ما در حکومت ائتلافی حل و فصل مسائل ترکیه است. حزبی که مسئله کردها در ترکیه را نادیده بگیرد به هیچ یک از مسائل این کشور رسیدگی نخواهد کرد. ما در خصوص تشکیل حکومت ائتلافی تا کنون هیچ دیدار رسمی و غیر رسمی با سایر احزاب سیاسی نداشته ایم. اما درهای HDPبر روی تمام احزاب سیاسی باز است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در خصوص وارد شدن HDP به ائتلاف همه می توانند نظرات خود را ارائه دهند، در این باره تحلیل گران، روزنامه نگاران و سیاستمداران نیز نظرات خود را ارائه می کنند. همان گونه که همه می توانند در این خصوص نظر بدهند، کنگره جوامع کرد (KCK) نیز در این خصوص آزاد است تا نظرات خود را ارائه دهد. از این طبیعی تر وجود ندارد، زیرا قندیل یک بازیگر اصلی در روند مذاکرات صلح ترکیه است. اما این اظهار نظر ها تنها بیان دیدگاه ها و نظرات شخصی است. زمانی که HDP بخواهد عمل کند این مسئولین حزب هستند که تصمیم خواهند گرفت. ارزیابی اظهارات قندیل به عنوان دستور به HDP بی انصافی بزرگی نسبت به این حزب است. ما اظهارات کنگره جوامع کرد را به عنوان یک بازیگر در روند مذاکرات صلح بسیار بااهمیت می دانیم. اما ما از قندیل دستور نمی گیریم.
دمیرتاش در خصوص تحولات کردستان سوریه تاکید کرد: حکومت ترکیه به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کمک کرده است و این موضوع دیگر از کسی پنهان نیست. حکومت ترکیه هچ گاه از اشغال مناطق مرزی ترکیه – سوریه توسط نیروهای داعش ابراز ناخرسندی نکرده است. اکنون که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) سرزمین های کرد نشین شمال سوریه را تحت کنترل خود درآورده است حکومت شروع به ابراز نگرانی می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین