۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جنگ جهانی سوم در مناطق کردنشین ترکیه و سوریه !

جنگ جهانی سوم در مناطق کردنشین ترکیه و سوریه !

  • ۱۹ آبان ۱۳۹۲
  • ۴۱۶ بازدید
  • ۰

جمیل بایک دستگیری یک تروریست و آشوب طلبی و خونریزی تعدادی از تروریست ها در مناطق کردنشین ترکیه و سوریه را به جنگ جهانی سوم تشبیه کرده است
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :جمیل بایک از سرکردگان پ‌ک‌ک که در آخرین کنگره‌ی فرقه‌یی در تابستان گذشته زمام امور این فرقه را در دست گرفت؛ اخیراً از جنگ جهانی سوم سخن به زبان آورده و آنرا به دستگیری عبدالله اوجالان(سرکرده‌ی دربند پ‌ک‌ک و پژاک در جزیره‌ی امرالی ترکیه) مرتبط دانسته و این واقعه را شروع آن و اوضاع کنونی سوریه را نیز پایان این جنگ جهانی عنوان کرده است.

حال بایک با چه دلیل و برهانی دستگیری شیخ خویش را تا این حد مهم جلوه داده، برمی‌گردد به ساختار فرقه‌یی پ‌ک‌ک و شخصت مریدی بایک که بدون هیچ شک و اعتراضی، آنچه اوجالان بگوید را قبول دارد و عملی می‌کند. بایک از دوستان زمان مدرسه‌ی اوجالان است که در این فرقه به شخصیت ایدئولوژیک مشهور است. چراکه مریدی به تمام معناست.

بایک اخراج عبدالله اوجالان از دمشق توسط حافظ اسد و بخاطر فشارهای ترکیه را شروع جنگ جهانی سوم در پائیز ۱۹۹۸ و پایان آنرا نیز جغرافیای سوریه عنوان کرده است. هرچند دلیل این همه خودبزرگ‌بینی و خودمحوری پژاک و پ‌ک‌ک و دیگر فرقه‌های اقماری این فرقه‌ی مادر ربط مستقیمی به ذهنیت تزریق شده‌ی فرقه‌یی بعد از شتشوی مغزی افراد دارد، اما از سوی دیگر انسان را متحیر و متعجب می‌کند که چگونه تاکنون کارشناسان و سیاستمداران خبره در این حوزه، به این مهم دست نیافته‌اند؛ اما بایک در دره‌ها و غارهای کوهستان قندیل، تا این حد به عظمت و بزرگی شیخ خود ایمان دارد؟!

شاید این نکته خود سند قابل ارزشی برای درک بخش دیگری از ماهیت این فرقه‌ها باشد که تا چه اندازه در دنیای غیرواقعی خویش غوطه‌ور شده‌اند و تا چه حد عاشق کردار و افکار شیخشان هستند. گفتنی است این فرقه‌ها، دستگیری اوجالان را توطئه‌یی بین‌المللی عنوان می‌کنند و معتقدند که کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا و اسرائیل در این توطئه دست داشته‌اند. این درحالیست که پ‌ک‌ک خود زاده شده از تفکر و دهنیت این کشورهاست و به منظور تفرقه‌افکنی، میلیتاریزه و تروریزه کردن منطقه تأسیس شده تا از آن بعنوان اهرم فشار و ایجاد توازن قوا در مقابل کشورهای منطقه استفاده کنند. لذا تکرار این موضوع، خود تاکتیکی مهم برای پوشش ضدامپریالیستی فرقه‌ی غربی پ‌ک‌ک است تا با آن، در راستای اهداف فرقه‌یی خود و سیاست‌ این کشورها در منطقه، گام برداد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین