۲۶ شهریور ۱۴۰۳

تخریب ۸۹ مسجد ترکیه به دست «پ ک ک»

  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۷۷ بازدید
  • ۰

رئیس امور دینی ترکیه با اشاره به ضررهایی که گروهک «پ ک ک» به ۸۹ مسجد در مناطق درگیری به وجود آورده است، گفت: در حال مرمت و بازسازی برخی مساجد هستیم.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه خبری «ینی سفک»،  محمد گورمز، رئیس امور دینی ترکیه در سخنانی مطبوعاتی هنگام بازگشت از سفری به شرناق جنوب شرق ترکیه به همراهی احمد داوود اوغلو، نخست وزیر گفت: ۸۹ مسجد در مناطق درگیری با گروه تروریستی «پ ک ک» تخریب شده است و شدت تخریب در برخی از آن ها به قدری است که امکان اقامه نماز در آن وجود ندارد و این مساجد از  نو باید بازسازی شوند و برخی نیاز به مرمت و اصلاح دارند.

 

وی با اشاره به تلاش های رسمی امور دینی ترکیه اظهار داشت: همه ما در تلاش هستیم تا فوری منطقه بازسازی شود و مساجد آن جا مرمت شود تا امکان اقامه نماز در آن فراهم شود.

ریاست امور دینی ترکیه در ادامه افزود: بازسازی مرمت و بازسازی مساجد آغاز شده است.

همچنین اصلاحات جدیدی را در زمینه زبان و روش خطابه در داخل و خارج مسجد ایجاد خواهیم کرد و به کارکنان خود گفته ایم که باید در خدمت رسانی به مردم کوشا باشند.

گورمز تصریح کرد: گروه تروریستی پ ک ک مسئول خرابی اماکن عبادی و مساجد است. تروریست ها، افکار خطرناکی دارند که با آن ها مقابله کرده ایم.

حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل پ‌ک‌ک نگاشته می‌شود، نام گروهی چپ گرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می ‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین