۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: اصلاح قانون، برای مذاکره با اوجالان ممکن نیست

اردوغان: اصلاح قانون، برای مذاکره با اوجالان ممکن نیست

  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که دولت ترکیه به دنبال آن نیست که برای مذاکره با رهبر زندانی پ.ک.ک، قانون خاصی را تصویب کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از شبکه ی تلویزیونی CNNturk رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه ساعتی پیش به منظور دیدار با مقامات آذربایجان، از استانبول راهی باکو شد.
اردوغان پیش از سفر، به سوالات خبرنگاران در خصوص تحولات سیاسی ترکیه پاسخ داد. وی به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک و تلاش برای حل معضلات کردهای این کشور پاسخ داد. خبرنگار پرسید: آرای حزب عدالت و توسعه از آرای حزب صلح و دموکراسی بیشتر است. با این حال هم اوجالان و هم حزب صلح و دموکراسی خواهان آن هستند که مذاکرات صلح در یک چهارچوب قانونی و حقوقی پیش برود و برخی قوانین ویژه برای ادامه ی مسیر کنونی تصویب شود. دولت تا چه اندازه به این درخواست پاسخ می دهد؟ اردوغان در پاسخ گفت:« در خصوص حل این معضل، ما در ۱۲ سال اخیر و  در دوران اقتدار خود گام هایی برداشته ایم که در تاریخ جمهوری ترکیه نظیر نداشته است. آیا معضل تمام شده است؟ خیر. این روند همچنان ادامه دارد و ما گام های دیگری نیز بر می داریم. اما اتخاذ تصمیم برای اصلاح قانون و یا تصویب یک قانون خاص برای مذاکره با ایمرالی، یک خطای بزرگ و فاحش است. چنین چیزی نه فقط در مورد زندانی ایمرالی، بلکه در مورد دیگر زندانیان کشور نیز صدفق می کند و کاملا مشخص است که حقوق این افراد توسط دادستان ها و وزارت مربوطه تعیین شده و در این خصوص هیچ قدمی بر نمی داریم».
یکی دیگر از خبرنگاران در مورد حکم نهایی دادگاه ارگن اکُن که بعدازظهر دیروز صادر و منتشر شده، از اردوغان سوال کرده و نظرات او را جویا شد. وی در پاسخ گفت:« حکم نهایی این پرونده شانزده هزار و ششصد صفحه است و منطقی نیست از من انتظار داشته باشید که از غروب دیروز تاکنون این حکم را خوانده و بتوانم در مورد آن اظهار نظر کنم. حجم این حکم از دائره المعارف های بزرگ جهان نیز بیشتر است».
اردوغان در مورد تصمیم حزب عدالت و توسعه بر ای برگزاری انتخابات سراسری زودرس و پیش از موعد؛ اعلام کرد که حزب وی بر اساس اصول و مبانی سیاسی و اخلاقی، عقیده ای به ضرورت برگزاری انتخابات پیش از موعد ندارد و چنین جیزی به معنی ردّ ثبات و استقرار سیاسی در ترکیه است و برگزاری انتخابات پیش از موعد ممی تواند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراری دهد.
اردوغان در پایان در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که مذاکره بین وی و عبدالله گل همچنان ادامه دارد و به زودی به نتیجه ی نهایی دست پیدا می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین