۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آلمان: پ‌.ک‌.ک در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دارد

آلمان: پ‌.ک‌.ک در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دارد

  • ۲۳ آذر ۱۳۹۵
  • ۴۰۴ بازدید
  • ۰

وزارت کشور آلمان با ابراز این که پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور قرار دارد، تاکید کرد که تنها به همین یک دلیل می توان گفت که عضویت در این گروه جنایت است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ، یوهانس دیمروت، سخنگوی وزارت کشور آلمان طی سخنانی در نشست خبری در برلین در پاسخ به سوالی راجع به تدابیر امنیتی پلیس این کشور جهت جلوگیری از فعالیت های جلب طرفدار و جمع آوری کمک مالی توسط گروه تروریستی پ.ک.ک از طریق نهادها و سازمان های مختلف و تحت پوشش فعالیت های فرهنگی در این کشور، گفت: برای کسب اطلاع در باره این موضوع باید گزارش اداره فدرال صیانت از قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان (سازمان امنیت داخلی این کشور) را مطالعه کرد.

وی با بیان این که پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور قرار دارد و از لحاظ قوانین این کشور، تنها به همین یک دلیل کافی می توان گفت که عضویت در این گروه تروریستی جنایت است، اظهار داشت: اتخاذ تدابیر امنیتی در این زمینه جزو وظایف پلیس ایالات به شمار می آید.

او با اشاره به این که بنا بر گزارش اداره فدرال صیانت از قانون اساسی جمهوری فدرالی آلمان؛ پرونده های زیادی علیه برخی از اعضای پ.ک.ک باز شده و در حال بررسی قرار دارند، خاطر نشان کرد که در این رابطه یک عضو گروه چپ DHKP-C نیز دستگیر شده است.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در پایان به همکاری فعال کشورش با مقامات ترکیه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ترکیه شریک مهمی برای آلمان است و در زمینه مبارزه با این گروه تروریستی همه امکانات خود را در چارچوب قانون در اختیار آنکارا قرا رخواهد داد.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش اداره فدرال صیانت از قانون اساسی جمهوری فدرال آلمان، بیش از ۱۴ هزار نفر از اعضا و طرفداران گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک در آلمان به سر می‌برند و علیرغم اینکه فعالیت های این گروه از سال ۱۹۹۳ در این کشور ممنوع اعلام شده است، اما اعضای این گروه تروریستی همچنان از طریق نهادها و سازمان های مختلف و تحت پوشش فعالیت های فرهنگی به باجگیری و جذب طرفدار برای گروه خود ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در ۲۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۹۶ تاکنون بر اساس اسناد ارائه شده از سوی ترکیه در باره اعضا و طرفداران پ.ک.ک، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی توسط دادگاه‌های آلمان باز است ولی رسیدگی به پرونده ها به صورت جدی مورد توجه دادگاه های این کشور قرار نگرفته است.

در همین راستا تعداد زیادی از درخواست های ترکیه برای استرداد متهمان به عضویت در گروه تروریستی پ.ک.ک به دلایلی رد شده و فقط برخی از اعضای این گروه تروریستی از سوی دادگاه های آلمان محکوم به زندان و پس از چند سال آزاد می‌شوند.

در گزارش مذکور همچنان آمده: ۶۵ درصد از منابع مالی پ.ک.ک در پرتو فعالیت های این گروه تروریستی در آلمان تامین می‌شود. پ.ک.ک سال ۲۰۱۵ از طرفداران خود در این کشور بیش از ۱۳ میلیون یورو پول جمع آوری کرده است.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به جمع آوری پول از راه های غیر قانونی توسط پ.ک.ک مانند مجبور کردن افراد به پرداخت باج و تجارت مواد مخدر، منابع مالی این گروه تروریستی بیشتر از میزان اشاره شده، است.

بر اساس گزارش رسانه های آلمان، تاکنون دست‌کم ۱۳۰ نفر از این کشور به گروه تروریستی پ.ی.د در شمال سوریه پیوسته و در این کشور جنگیده‌اند اما تاکنون دادستان کل فدرال آلمان در زمینه این افراد تحقیقاتی را از سر نگرفته است.

رفتار دوگانه اروپا در مقابله با تروریسم

آلمان که در ماه های اخیر در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش تمامی امکانات حقوقی خود را به کار گرفته است، هیچ گونه تلاشی در باره جلوگیری از فعالیت های گروه تروریتسی پ.ک.ک در این کشور نداشته است.

از سوی دیگر، مشاهده می‌شود که گروه تروریستی پ.ک.ک نیز از اجرای عملیات های مسلحانه در داخل خاک آلمان خودداری کرده و از هر نوع اقدامی که به منافع این کشور آسیب وارد می کند، خودداری می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین