۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ˈپ.ک.کˈ در استان های کردنشین ترکیه مالیات اخذ می کند

ˈپ.ک.کˈ در استان های کردنشین ترکیه مالیات اخذ می کند

  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۶۲ بازدید
  • ۰

گلتکین آوجیˈ دادستان سابق ترکیه ادعا کرد که ساختار شهری حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ˈپ.ک.کˈ موسوم به ˈک.ج.ک در تمامی مناطق کردنشین این کشور سیستم سازمانی خود را پیاده و حتی در این مناطق اقدام به اخذ مالیات نیز می کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گلتکین آوجی در برنامه تلویزیونیˈ درین باکیشˈ در شبکه تلویزیونی ˈسامان یولوˈ این ادعا را مطرح کرد.

وی با تاکید بر قدرت گرفتنˈ پ.ک.ک ˈ در مناطق کردنشین ترکیه گفت : به نیروهای پلیس و ارتش ترکیه دستور داده شده تا زمانی که به روی آنان آتش گشوده نشده، اقدام به مقابله به مثل نکنند.

وی با ادعای اینکه ۲۰ هزار اسلحه کلاشینکف در مناطق کردنشین ترکیه از سوی ˈپ.ک.کˈ در بین شبه نظامیان تقسیم شده است، افزود: دولت آنکارا به خوبی از این موضوع آگاه است ولی در مقابل این اقدام سکوت اختیار کرده است.

آوجی با اشاره به سخنان مقامات ترکیه مبنی بر اینکه در مناطق کردنشین پس از آغاز گفت وگوهای صلح بین دولت آنکارا و ˈ عبدالله اوج آلانˈ رهبر زندانی ˈ پ.ک.کˈ درگیری رخ نداده است، گفت: در صورتی که نیروهای ˈ پ.ک.ک ˈ به حال خود رها شوند، درگیری نیز رخ خواهد داد.

این دادستان سابق ترکیه هدف نهایی ˈ پ.ک.ک ˈ را اعلان خودمختاری و تجزیه منابع کردنشین ترکیه خواند و گفت: هدف ساختار شهری ˈپ.ک.کˈ این است که در انتخابات شهرداری ها با انتخاب نامزدهای مورد نظر خود مساله خودمختاری کردها را به پایان برساند و در مرحله بعد نیز تا انتخابات عمومی در سال آینده، کردستان خودمختار را تاسیس و اعلام کند.

وی گفت: همانگونه که اتحادیه دمکراتیک کردستان سوریه در شهرهای مختلف شمال سوریه همانند سوئیس اعلان خودمختاری کرد، ساختار شهری پ.ک.ک نیز در ترکیه چنین اقدامی را به عمل خواهد آورد.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه با حضور نامزدهای ۲۷ حزب روز دهم فروردین ماه برگزار می شود.

روند مذاکرات صلح دولت آنکارا و ˈ عبدالله اوجالان ˈ از سال گذشته آغاز شده است و دو طرف یکدیگر را به اخلال در این مذاکرات متهم می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین