۲۷ مهر ۱۴۰۳

واکنش آمریکا به خبر آزاد شدن کوبانی

  • ۸ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

آمریکا می گوید نمی تواند کنترل کامل کردها بر شهر کوبانی در مرزهای ترکیه را تایید کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به خبر اعلام آزادسازی شهر کوبانی توسط نیروهای کرد به خبرنگاران گفته است هنوز بر سر (آزادسازی) کوبانی مناقشه وجود دارد.

وی افزود گروه داعش منابع بسیار زیادی را برای تصرف کوبانی هزینه کرده است. اما واضح است آنها موفق نمی شوند؛ ما آنها را عقب می رانیم. اما من نمی توانم کامل شدن روند آزادسازی این شهر را تایید کنم.

پنتاگون هم اعلام کرد نمی تواند گزارش شبه نظامیان کرد و سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه را درباره کنترل کامل شهر کوبانی در مرز ترکیه تایید کند.

ستیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم گفت نمی توانیم بگویم درگیری در کوبانی تمام شده است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای ائتلاف ۲۱ عملیات هوایی علیه مواضع داعش انجام داده اند که ۱۷ عملیات آن در شهر کوبانی صورت گرفته است.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا، نیروهای کرد در کوبانی را شجاع خوانده و مقاومت و پیشرویهای اخیر را به این نیروها تبریک گفته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا کنترل کردها بر ۹۰ درصد شهر کوبانی را تایید کرده است اما گفته است جنگ هنوز ادامه دارد و شکست داعش در کوبانی مانع رسیدن این گروه به یکی از اهداف مهم آنها شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین