۳۱ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرمانده نیروهای HPG: اظهارات اخیر مسئولین حزب دموکرات به اتحاد کردها ضربه خواهد زد

فرمانده نیروهای HPG: اظهارات اخیر مسئولین حزب دموکرات به اتحاد کردها ضربه خواهد زد

  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰
اظهاراتی که از جانب مسئولین حزب دموکرات کردستان (KDP) در مورد پ.ک.ک عنوان می شود مانع اتحاد کردها در برابر دشمنانشان خواهد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Ozgur-Gundem، “سرتاو آسو” فرمانده خط عملیاتی مخمور – کرکوک نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی وابسته به پ.ک.ک در اظهاراتی مهم گفت: گریلاهای پ.ک.ک دارای قدرتی هستندکه بتوانند هر گونه تهدید و حمله ای از جانب اقلیم کردستان عراق را دفع کنند. از سال ۲۰۱۴ که به این منطقه آمده ایم این منطقه دچار بی نظمی بود. نیروهای وابسته به اقلیم کردستان عراق نیز آمادگی لازم را نداشتند. اکنون نیروهای ما در این مناطق دارای قدرتی هستند که توانایی مقابله با هر گونه حمله احتمالی را دارا هستند.
وی در خصوص اظهارات اخیر مسئولین بلند پایه اقلیم کردستان عراق مبنی بر تخلیه این مناطق از نیروهای پ.ک.ک نیز عنوان کرد: مطرح شدن عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک از شنگال و تخلیه پ.ک.ک را ما این گونه تحلیل می کنیم: این اظهارات توخالی تلاش برای به وجود آوردن یک بحث بی فایده است که برای هیچ کدام از طرف ها ثمره ای نخواهد داشت. عقب نشینی گریلاها و نظامیان وابسته به پ.ک.ک به هیچ عنوان برای ما مطرح نیست. اظهاراتی که از جانب مسئولین حزب دموکرات کردستان (KDP) عنوان می شود سخنانی نیست که برادری کردها را به همراه داشته باشد. این سخنان مانع اتحاد کردها در برابر دشمنانشان خواهد شد. در حال حاضر شنگال و اقلیم کردستان آماج تهدیدات مختلف قرار دارند که بخشی از این تهدید از جانب نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است که بخش بزرگی از اقلیم کردستان را اشغال کرده اند.
سرتاوآسو تصریح کرد: تا زمانی که این تهدیدات تماما از این مناطق رفع نشده است طرح موضوعات این چنینی که چرا گریلای پ.ک.ک به این مناطق آمده اند خدمت به کردها نخواهد بود. این سخنان به اتحاد کردها که تلاش می شود پایدار بماند ضربه بزرگی خواهد زد. حضور ما در شنگال و اقلیم کردستان عراق را ملت کرد این منطقه خواستار شده اند. در واقع دفاع اصلی در مقابل تهدیدات موجود با همکاری نیروهای پیشمرگ و گریلای پ.ک.ک دفع شده است. اظهارات مسئولین حزب دموکرات کردستان (KDP) با واقعیت های موجود در این منطقه کاملا متناقض است. بهتر است در حال حاضر بر روی این موضوع بحث صورت گیرد که چگونه نیروهای کرد در مقابل دشمنان خود متحد شده و این اتحاد را حفظ کنند. اظهارات مطرح شده توسط مسئولین اقلیم کردستان عراق بیش از هر کسی به نفع دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خواهد بود.
لازم به ذکر است نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در اظهاراتی با تاکید بر تخلیه اقلیم کردستان عراق از نیروهای پ.ک.ک عنوان کرده است: پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق مهمان است و زمانی که مشکلات خود را با ترکیه حل کند این منطقه را ترک خواهد کرد. این اظهارات در ادامه اظهارات اخیر مسرور بارزانی ایراد می شود که گفته بود پ.ک.ک باید شنگال و کوه قندیل را ترک کند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *