۹ فروردین ۱۴۰۳

نقش مومنانه مردم در قبال سفره‌های خالی

  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۲۳۹ بازدید
  • ۰

این روزها که فعالیت‌های اقتصادی با آهستگی از سر گرفته می‌شود، همچنان بسیاری از اقشار نیازمند جامعه که از کارهای روزمزدی ارتزاق می‌کردند، با مشکل تامین معاش مواجه هستند و در گوشه و کنار شهرها و روستاها با شکم خالی سر به زیر می‌آورند و شب را به صبح می‌رسانند.
علمای اهل تشیع و تسنن این استان مرزی نیز به عنوان گروهی تاثیرگذار در شکل‌گیری افکار عمومی از هر فرصتی در این روزها استفاده می‌کنند و بر اساس آموزه‌های دینی افراد توانمند را به همدلی و نوع‌دوستی فرا می‌خوانند.
دولت به تنهایی نمی‌تواند از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند
رییس دفتر آیت‌الله جوادی آملی در آذربایجان‌غربی معتقد است که دولت به تنهایی نمی‌تواند در شرایط کنونی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت کند بنابراین در این برهه افراد خیر و توانمند باید وارد صحنه شوند و اجازه ندهند این قشر جامعه از حداقل‌های زندگی هم محروم بمانند.
حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری اظهار داشت: همراهی و همگامی مردم با متولیان امر و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه رسیدگی به نیازمندان نه تنها در کنترل بیماری موثر می‌باشد بلکه خسارت اقتصادی ناشی از این ویروس را کاهش می‌دهد.
وی افزود: نگاهی به کشورهای درگیر با بیماری کووید – ۱۹ بیانگر نقش برجسته مردم در زمینه مقابله با این بیماری است و مردم در همه کشورهای جهان با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر جامعه، مانع از پدید آمدن تبعات شوم این بیماری می‌شوند.
بیش از پیش به برادری و برابری نیاز داریم
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری می‌گوید: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری باید برادری و برابری در جامعه حاکم شود و مردم حس نوع‌دوستی خود را به زیباترین شکل به نمایش بگذارند.
آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری افزود: رسیدگی به فقرا و نیازمندان یکی از دستورات دین مبین اسلام است بنابراین مردم ما با تبعیت از آموزه‌های دینی باید هرچه در توان دارند برای کمک به نیازمندان به کار بگیرند.
وی افزود: در شرایط کنونی هم دولت وظیفه دارد که طبقه محروم جامعه را مورد حمایت قرار دهد و هم مردم با راه‌اندازی پویش‌ها و ستادهای مردمی باید وارد عمل شوند.
مردم مومن و توانمند باید آستین غیرت بالا بزنند
استاد حوزه و دانشگاه هم می‌گوید: مردم مومن و توانمند باید آستین غیرت بالا بزنند و افرادی را که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر نهادها هستند را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند.
حجت‌الاسلام خلیل‌پور با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار  داشت: طوری باید برنامه‌ریزی شود که در این ماه حمایت از اقشار ضعیف شتاب بیشتری به خود بگیرد و جامعه شاهد اوج همدلی و نوع‌دوستی باشد.
کمک به نیازمندان گام بلندی برای مقابله با کروناست
امام جمعه پیرانشهر نیز بیان کرد: کمک به نیازمندان گام بلندی برای مقابله با کرونا به شمار می‌رود زیرا یکی از موانع پیش‌روی دولت برداشته می‌شود و فرصت مهار اپیدمی این ویروس فراهم می‌گردد.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: ملت غیور این سرزمین ۴۰ سال در برابر تمام سختی‌ها ایستادگی کرده و غیرت خود را به نمایش گذاشته‌اند و اینبار نیز با همگامی مسوولان جلوه دیگری از همدلی و همراهی را خلق می‌کنند.
وی ادامه داد: کمک به نیازمندان از تاکیدات دین مقدس اسلام است بنابراین برای عمل به این فرضیه مهم در شرایط کنونی باید هر آنچه در توان داریم به طبق اخلاص بگذاریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *