۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • عضوء تسلیمی پ ک ک :تفکرات “اوجالان” و سیاست های “پ ک ک” کردستیز است

عضوء تسلیمی پ ک ک :تفکرات “اوجالان” و سیاست های “پ ک ک” کردستیز است

  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۳۵۵ بازدید
  • ۰

به گزارش سرویس بین المل انجمن بی تاوان : آیدین اوز گلیک با کد سازمانی تورهلدان در سال ۲۰۰۸ تحت تبلیغات رسانه های سازمان پ ک ک قرار گرفته و به عضویت تروریست ها در آمد. آیدین دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه دیاربکر بوده و بیشتر بمنظور ادامه تحصیل در اروپا به عضویت گروه در آمد.

آیدین اوزکلیگ عضوء فریب خورده پ ک ک و پژاک طی مصاحبه با با خبرنگار ما ماهیت واقعی و پشت پرده سازمان تروریستی پ ک ک را افشاء نموده که قسمت های از مصاحبه را منتشر می نمایم.

 

بخش اول

خبرنگار:چه عواملی باعث شد تا از سازمان پ ک ک جدا و تسلیم جمهوری اسلامی ایران شوی؟

آیدین اوزکلیگ : از تناقضات مشهود و ملموس در پ ک ک بسیار رنج می کشیدم ،سازمان در کلاس های ایدئوژیک و رسانه ها مدعی بود مخالف سیستم مدرن کاپیتالیزم و سرمایه داری است ولی در عمل و اجرا پ ک ک تحت سلطه امریکا و اسرائیل بوده و در راستای سیاست ابرقدرت های جهانی حرکت می کند و بمنظور تامین منافع مالی خود ابزاری در دست نظام سرمایه داری است.
همچنین پ ک ک مدعی احقاق حقوق کردها در خاورمیانه است پ ک ک را نماینده قانونی و مشروع کردها معرفی می نمایند و سایر احزاب و گروه های کُردی را بی اراده و وابسته به حکومت ها قلمداد می کند ،توهین و اهانت پ ک ک به سایر رهبران کُردی نظیر مسعود بارزانی مرا بیشتر عذاب می داد بنابراین بدنبال فرصتی بود تا از پ ک ک جدا شوم.

 

خبرنگار:تفکرات و ایدئولوژی پ ک ک نسبت به خانواده را چگونه ارزیابی می نماید؟

آیدین اوزگلیک:” کُرد قدیم نادان است ” این عبارتی است که پ ک ک با آن بنیان و جایگاه خانواده را تخریب و خانواده را مهد برده داری معرفی می کند. پ ک ک خانواده ها را وابسته به حکومت معرفی و از پدر خانواده بعنوان جاسوس یاد می کند.

در کلاس های ایدئولوژیک پ ک ک برای ما می گفتند ، خانواده ها چیزی ندارند برای شما ها بدهند و شما در خانواده برده حکومت ها هستید.

 

خبرنگار:پ ک ک در درون گروه چه وعده های برای کادرها می داد تا شماها را دلگرم جنگ نماید؟

هر سال با آغاز فصل بهار شعار سر میداند که امسال سال فینال است ، و با غلبه بر دشمن کردها در خاورمیانه آزاد می شوند. در مدت ۱۰ سالی که در گروه بودم هر سال با این شعار کذب احساسات ما را برانگیخته و به جنگ اعزام می کردند.

 

خبرنگار:آیا تاکنون شاهد خودکشی کادرهای پ ک ک و پژاک بودی؟

بله،  در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی با افشای علاقه مندی یک دختر و پسر ،دختر بدلیل شکنجه های روحی و روانی  از سوی پ ک ک اقدام به خودکشی کرد. فرمانده هان پ ک ک بمنظور مجازات  این دختر بینوا ، در ملاء عام و نزد همگان وی را  فاحشه خطاب می کرد. بنابرابن دختر برای همیشه به زندگی خود پایان داد

خبرنگار :دیدگاه پ ک ک نسبت به جایگاه عبداله اوجالان جه بود ؟

آیدین اوزکلیگ : پ ک ک اوجالان را فردی بدون نقص تلقی نموده و سعی می نماید اوجالان را رهبری کاریزماتیک معرفی کند. پ ک ک مدعی است عبدالله اوجالان از آینده باخبر بوده و هیچ کسی نمی تواند به شخص اوجالان انتقاد کند چرا که وی در جایگاه فردی معصوم  قرار گرفته است
من به شخصا به یقین رسیده ام تفکرات اوجالان و سیاست های پ ک ک کردستیز است، اکنون اگر کمی تامل نمایم کاملا معلوم است  پ ک ک بیشتر از دشمن کردها خود کردها را هدف قرار داده و ضرباتی که کردها از پ ک ک خورده اند از دشمن کردها نخورده اند.

ادامه مصاحبه در بخش دوم منتشر خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *