۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سازمان ملل: پ.ک.ک و شاخه‌های آن با داعش و تحریرالشام تفاوت ندارند

سازمان ملل: پ.ک.ک و شاخه‌های آن با داعش و تحریرالشام تفاوت ندارند

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
  • ۳۳۷ بازدید
  • ۰

علیرغم نابودی ساختار داعش و گروه‌های تکفیری، گروه‌های خشونت طلب کُردی در شمال سوریه مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان،سازمان ملل به تازگی اعلام کرده است که سازمان‌های تروریستی داعش، تحریرالشام و پ.ی.د. (شاخه پ.ک.ک در سوریه) در سوریه از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کنند. در گزارش سازمان ملل به تسلیح کودکان توسط گروه‌های تروریستی در سوریه، یمن و افغانستان اشاره شده و می‌گوید در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۲ هزار کودک در جنگ‌ها کشته یا زخمی ‌شده‌اند. در همان سال ۸۰۶ کودک در سوریه به جنگ فرستاده شده‌ و بیشتر آنها کشته شده‌اند. در این گزارش به سواستفاده از کودکان و نقض حقوق آنها پرداخته شده که از جمله آنها استفاده از کودکان به عنوان جنگجوی مسلح در درگیری‌های مسلحانه است.

پژاک شاخه ایرانی پ.ک.ک نیز کودکان کُرد ایرانی را می‌رباید و از آنها برای جنگ از جمله در سوریه استفاده می‌کند. این گزارش می‌نویسد: «ی.پ.گ- شاخه پ.ک.ک- در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۱۳ کودک را مسلح کرده و به جنگ فرستاده است. از سرنوشت این کودکان خبری در دست نیست. طبق قوانین بین‌الملل استفاده از کودکان در جنگ جنایت است و عاملان و آمران آن باید محاکمه شوند».

اما جنایات پ.ک.ک و پ.ی.د در سوریه، صرفا به اعزام کودکان به میدان جنگ خلاصه نمی‌شود. اگر به اظهارات و بیانیه‌های پ.ک.ک/پژاک و رسانه‌های وابسته به آنها دقت کنیم بر کلمه‌هایی مانند دموکراسی و آزادی مانور می‌دهند اما کسانی که این فرقه را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند هرگز به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند.

شبکه ت.ر.ت. کردی در مصاحبه با تعدادی از کودکان کُرد که قبلا در مدارس مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه حاضر بودند، از آنها در مورد محتوای دروس سوالاتی پرسیده است. این دانش‌آموزان می‌گویند قرائت قرآن در مدرسه ممنوع بود و اظهارات نابجایی در مورد دین اسلام مطرح می‌شد. مسئولان مدرسه اسلام را «دین اعراب» معرفی و تصویری نژادپرستانه را ترویج می‌نمودند. گفتنی است در پ.ک.ک و شاخه‌های آن اجرای هر گونه مراسم دینی اسلامی‌ممنوع است، در حالی که اکثریت مطلق کردها مسلمان هستند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *