۳۱ فروردین ۱۴۰۳

به یاد شهید آقاوندان، شهید قربانی تروریسم پژاک

  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۴۵۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، شهید مدافع وطن رسول آقاوندان نظام آباد در سال ۱۳۶۷ در شهرستان مراغه، دیده به جهان گشود. تا اخذ مدرک دیپلم در رشته انسانی تحصیل کرد. سپس راهی خدمت مقدس سربازی شد و در سال ۱۳۸۷ به استخدام نیروی انتظامی در آمد. جوانی دلیر و فداکار بود که سرانجام در بیست وششم تیرماه سال ۱۳۸۸در عملیاتی جهت انسداد مرز دره معروف «گندالوک»، طی درگیری با عناصر گروهک تروریستی پژاک بر اثر اصابت گلوله مجروح و در راه انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پدر و مادرش هر دو فرهنگی و کارمند آموزش و پرورش بودند. او فرزند سوم خانواده و تک پسر بود، پس از طی دوران کودکی در محیط گرم و صمیمی خانواده و با رسیدن به سن تحصیل، راهی درس و مدرسه شد و تا مقطع چهارم ابتدایی در شهرستان ملکان تحصیل نمود. سپس به دلیل شغل پدر به شهرستان ارومیه نقل مکان کرد و مقطع پنجم ابتدایی را در ارومیه به اتمام رساند. دوره راهنمایی و دبیرستان را نیز با موفقیت در شهرستان ارومیه گذراند و موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته انسانی شد.

با رسیدن به سن خدمت راهی خدمت  مقدس سربازی شد و خدمت خود را در شهرستان مشکین شهر گذراند. بعد از ۷ ماه خدمت سربازی، در سال ۱۳۸۷ به استخدام نیروی انتظامی در آمد و بقیه دوران خدمت خود را در شهر مقدس مشهد گذراند

شهید رسول آقاوندان نظام آباد سرانجام در بیست وششم تیرماه سال ۱۳۸۸در عملیاتی که جهت انسداد مرز دره معروف «گندالوک» اعزام شده بود، با عناصر گروهک تروریستی پژاک درگیر می شوند و بعد از رشادت های فراوان، بر اثر اصابت گلوله مجروح و در راه انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل می آید و در میان اندوه فراوان در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده می شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین