۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اگر پ.ک.ک و داعش به اروپا حمله می کردند، آنجا نیز حکم اعدام اجرا می شد”

اگر پ.ک.ک و داعش به اروپا حمله می کردند، آنجا نیز حکم اعدام اجرا می شد”

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
  • ۲۵۸ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از بهانه گیری و سیاه نمایی برخی کشورهای اروپایی، اعلام کرد اگر همان گونه که کشور ما مورد حمله گروه تروریستی داعش و پ.ک.ک بود، اروپا نیز شاهد چنین حملاتی می شد، آنها نیز خواستار بازگرداندن مجازات اعدام می شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ،رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در مجتمع ریاست جمهوری میزبان اعضای کانون وکلا و حقوقدانان کشور بود، گفت: کودتای نافرجام که هیچ، اگر حملات تروریستی که ما از طرف گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک در چند ماه گذشته شاهد بوده ایم، در یکی از کشورهای اروپایی رخ دهد، نه تنها مجازات اعدام را بر می گردانند، بلکه به مدت نامحدودی وضعیت فوق العاده نیز اعلام می کنند.

اردوغان اظهار داشت: “روسای کانون های وکلا و حقوقدانان کشور از این موضوع مطمئن باشند که ترکیه، کشوری با حاکمیت قانون است و کشوری با حاکمیت قانون باقی خواهد ماند. مبارزه با کودتاچیانی که علیه کشور و ملتمان اعلان جنگ کرده بودند از همان لحظه اول در چارچوب قانون در جریان بوده است. در شب ۱۵ جولای، مردم و نیروهای امنیتی و همچنین دادستان ها، قضات و دستگاه قضایی مقابل کودتاگران ایستادند”.

رئیس جمهوری با انتقاد از رویکرد یک طرفه و ناقص سازمان عفو بین الملل، گفت: ”شاهد هستید که سازمان عفو بین الملل یک گزارش منتشر و اعلام می کند که نسبت به برخی مسائل نگران است. اما (سازمان عفو بین الملل) قبل از هر چیز بیایید ترکیه و ببینید که بر سر ساختمان پارلمان جمهوری ترکیه چه آمده است؟ در نتیجه بمباران مرکز فرماندهی انتظامی، چگونه ۵۳ مامور امنیتی ما شهید شده اند؟ بیایند و ببینند که چگونه مجتمع ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفته و چگونه در اینجا ۶ نفر شهید شده اند؟ چگونه ۳۹ نفر بر روی پل شهدای ۱۵ ژوئیه و در دبیرستان نظامی کوللی به شهادت رسیده اند؟ بیا و اینها را ببین و از نزدیک بررسی کن، وظیفه شما این است. پس از آن می توانی گزارش خود را منتشر کنی. اما هنگامی که فقط با استناد به شنیده ها و خبرها این گونه گزارش ها را منتشر کنید، با عرض معذرت باید بگویم که آن موقع دیگر قابل احترام نخواهید بود”.

وی در ادامه با تاکید بر این که مردم ترکیه در شب کودتای نافرجام از پس امتحانی تاریخی برآمده اند، اضافه کرد: “شب ۱۵ جولای مردم ترکیه از تمامی اقوام و گرایش‌های سیاسی، تمامی ۷۹ میلیون نفر جمعیت کشور یک امتحان تاریخی را به خوبی پس دادند. کسی حق ندارد بر این صحنه پرافتخار سایه افکند”.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ”همان اندازه که کودتاگران در برابر مردم، بی وجدان، بی اخلاق، جنایتکار و بی خرد بودند، مردم ما رفتار اصیل، جسورانه، با درایت و با صداقت داشتند. مردم کشورمان شایسته تمجید و تحسین هستند”.

اردوغان که در جمع رئیس و اعضای کانون وکلا و حقوقدانان ترکیه سخن می گفت، ادامه داد: ”اکنون وقتی به پشت سر خود نگاه می کنیم، شاهد آن هستیم که ترکیه سالیان درازی با دروغ، افترا، حرف های پوچ و بزرگ نمایی ها مورد استثمار نخبه نماها قرار گرفته است. اما هنگامی که در شب ۱۵ جولای، سلاح کودتاچی ها، مرگ شلیک می کرد، هیچ کدام از این استثمارگران دیده نمی شدند. کسانی که خیابان ها و میدان ها را پر کردند و مقابل تانک خوابیدند و جلوی گلوله ایستادند، نه نخبگان بلکه طبقه متوسط این کشور بودند”.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *