۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سیاستمدار هوادار پ.ک.ک در آلمان در آستانه محکومیت

سیاستمدار هوادار پ.ک.ک در آلمان در آستانه محکومیت

  • ۵ مرداد ۱۳۹۸
  • ۴۷۰ بازدید
  • ۰

به دلیل ممنوعیت تبلیغ پ.ک.ک و نشان‌های آن در آلمان امکان دارد خانم جانسو اوزدمیر به دلیل فعالیت به نفع یک گروه تروریستی، محکوم شود.

به گزارش انجمن بی تاوان، خانم جانسو اوزدمیر، در ایالت هامبورگ آلمان مسئول حزب چپ است. وی که از کردهای ترکیه می‌باشد، اخیرا بر خلاف تمامی قوانین کشور آلمان مبنی بر ممنوعیت تبلیغ پ.ک.ک به عنوان یک گروه تروریستی، با نقض قوانین و مقررات آلمان پرچم پ.ک.ک را توزیع کرده است. وی در فضای مجازی نیز با عکس‌هایی با پرچم پ.ک.ک ظاهر شده است. این موضوع سبب احضار وی به دادگاه و احتمال محکومیت او شده است. خانم جانسو اوزدمیر خواهان رفع محدودیت و ممنوعیت پ.ک.ک در آلمان شده بود. گفتنی است پ.ک.ک از سال ۱۹۹۳ تاکنون در آلمان به عنوان گروهی تروریستی معرفی و فعالیت آن ممنوع شده است. سازمان اطلاعات آلمان در بهمن سال گذشته طی گزارشی ویژه اعلام کرد ۱۴۵۰۰ عضو فعال پ.ک.ک در آلمان هستتند و این تهدیدی برای همه اروپاست. دولت این کشور در زمستان گذشته فعالیت دو نهاد انتشاراتی وابسته به پ.ک.ک را به اتهام پولشویی متوقف کرد.

اما باید گفت بیشترین ضربه از فعالیت پ.ک.ک را کردهای سوریه متحمل می‌شوند. در واقع، کردهای سوریه معتقدند پ.ک.ک عامل ناامنی در کردستان سوریه است. ائتلاف مخالفان سوریه مورد حمایت ترکیه و انجمن میهنی کردهای سوریه مورد حمایت بارزانی در استانبول گرد هم آمدند و به بررسی آخرین وضعیت کردهای سوریه پرداختند. در این دیدار، انجمن میهنی بارها به وابستگی خود به بارزانی اشاره کرد و افزود: «حضور و کنترل گروه‌های مسلح وابسته به پ.ک.ک در کردستان سوریه عامل اصلی ناامنی و مهاجرت و مشکلات کنونی کردهای سوریه است و جامعه جهانی نباید بیش از این در برابر این وضعیت ناشی از اقدامات پ.ک.ک سکوت کند».

مردم کرد سوریه هماند کردهای عراق قربانی جاه‌طلبی‌های بارزانی و گروه‌های وابسته به اوجالان شده‌اند و در طی بحران سوریه علی‌رغم نبود جنگ شدید در این منطقه، مردم آن بیشتر از همه آواره شده‌اند. چون هواداران بارزانی و اوجالان بر سر قدرت با هم درگیر هستند و مردم نیز قربانی اصلی این جنگ قدرت به حساب می‌آیند.

عشایر کرد مناطق مرزی اقلیم کردستان در مرز با ایران و ترکیه نیز از خشونت‌های پ.ک.ک و ارتش ترکیه در امان نیستند. حملات پ.ک.ک و ارتش ترکیه سبب وارد آمدن خسارات مادی و معنوی زیادی به مردم شده است. با تشدید گرمای تابستان عشایر ناچارند به ییلاق بروند اما این مناطق تحت کنترل پ.ک.ک هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *