۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پاسخ پ.ک.ک به درخواست اربیل درباره خروج از اقلیم کردستان عراق

پاسخ پ.ک.ک به درخواست اربیل درباره خروج از اقلیم کردستان عراق

  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

سخنگوی رسمی حزب کارگران کردستان (پ‌.‌ک.ک) در پاسخ به درخواست اربیل برای خروج از منطقه کردستان؛ تأکید کرد که هیچ نیرو و شخصی حق ندارد خواستار خروج پ.ک.ک شود.

به گزارش انجمن بی تاوان ، «سرحد آمانوس» سخنگوی رسمی حزب کارگران کردستان (پ‌.‌ک.ک) بشدت از دولت کردستان عراق انتقاد کرد.

آمانوس در پاسخ به اظهارات «صفین دزه‌یی» سخنگوی رسمی هیأت وزیران منطقه کردستان که از نیروهای پ.ک.ک خواسته بود به منظور جلوگیری از حملات ترکیه، نیروهای خود را از این منطقه خارج کند، گفت که اربیل هرگز حاضر نیست حضور نظامیان ترکیه در خاک منطقه کردستان را اقدامی اشغالگرانه اعلام کند؛ این در حالی است که ترکیه ۲۰ پایگاه نظامی بزرگ را در مناطق مختلف اقلیم ایجاد کرده است.

سخنگوی رسمی پ‌.‌ک.ک در گفت‌وگو با «اس.ان.ان» تأکید کرد که این اظهارات دزه‌یی خود معضلی بزرگ است و نادیده گرفتن مشکلات ملی محسوب می‌شود، زیرا اقلیم کردستان سرزمین کُردها است و فعالیت تک‌ تک کُردها در این سرزمین مشروع و مجاز است و هیچ شخص و نیرویی نیز نمی‌تواند خواهان اخراج نیروهای پ.ک.ک از اقلیم کردستان شود.

به نوشته خبرگزاری «کردپرس»، وی تأکید کرد که لازم بود «صفین دزه‌یی» به جای خروج پ.ک.ک، خواهان خروج نظامیان ترکیه از اقلیم کردستان شود؛ اما تاکنون چنین موضعی از سوی هیچ یک از مقامات اقلیم کردستان اتخاذ نشده است.

سرحد آمانوس اعلام کرد طرفی که طبق تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی، به هیچ عنوان حق حضور در خاک اقلیم کردستان را ندارد؛ ترکیه است و آنچه این کشور انجام می‌دهد، اشغالگری آشکار بوده و این اقدامات و سلطه طلبی ترکیه نیز به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

در چنین شرایطی، رسانه‌های پ.ک.ک از استقرار بیش از ۱۵۰ خودروی نظامی و زرهی ارتش ترکیه در مرزهای اقلیم کردستان به منظور آغاز عملیات نظامی گسترده و حمله به پ.ک.ک خبر می‌دهند.

دو روز پیش صفین دزه‌یی سخنگوی رسمی هیأت وزیران اقلیم کردستان در کنفرانسی خبری اعلام کرد که اگر پ.ک.ک پایگاه های خود در اقلیم کردستان را تخلیه و از اقلیم خارج شود، ارتش ترکیه نیز نیروهای خود را وارد خاک اقلیم نمی‌کند.

ارتش ترکیه از سه ماه گذشته تاکنون وارد عمق ۲۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و درگیری‌های متعددی میان نظامیان ترک و نیروهای پ.ک.ک، در خاک اقلیم کردستان روی می‌دهد و به دلیل عملیات نظامی و تداوم حملات هوایی ترکیه به مناطق مسکونی اقلیم کردستان بیش از صد روستای مرزی خالی از سکنه شده و شمار بسیاری از شهروندان غیرنظامی نیز جان خود را از دست داده و زخمی شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین