۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • «پ ی د» و «پ ک ک» را در عفرین سوریه نابود خواهیم کرد

«پ ی د» و «پ ک ک» را در عفرین سوریه نابود خواهیم کرد

  • ۲۴ دی ۱۳۹۶
  • ۲۹۰ بازدید
  • ۰

رئیس جمهوری ترکیه از نابودی مناطق و استحکاماتی که اعضای «پی ی د» و «پ ک ک» در عفرین در شمال سوریه دارند، خبر داد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از دیلی صباح عربی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش استحکامات پی ی د و پ ک ک را در شهر عفرین در شمال سوریه بر سر آنها خراب خواهد کرد.

وی در سخنانی بیان کرد: جناح غربی کمربند تروریستی را از طریق عملیات ادلب درهم می شکنیم. در صورتی که تروریستها در عفرین تسلیم نشوند آنها را نابود خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از پی ی د گفت: اینکه تروریستها یونیفرم بپوشند و پرچم کشور شما را بر بالای ساختمان هایی که از آن استفاده می کنند نصب کنند چیزی را عوض نمی کند. سلاح زیادی به منطقه ارسال شده و سر از بازار سیاه درآورده است و برخی از آن ضد ما استفاده می کنند.

اردوغان اعلام کرد: ترکیه به تنهایی علیه تروریستهای پی ی د اقدام می کند حتی اگر آمریکا به شراکت با این سازمان ادامه دهد.

وی افزود: آمریکا گمان می کند که ارتشی تاسیسی کرده است که در سوریه به چپاول می پردازند و خواهند دید که ظرف کمتر از یک هفته این دزدان را نابود خواهیم کرد.

اردوغان خطاب به پ ک ک گفت: کسانی که بر تجزیه کشور ما اصرار دارند با جنگنده ها و تانک ها و توپخانه هایمان به مواضع آنها حمله خواهیم کرد.

شایان ذکر است که قبلا شبکه خبری «رووداو» گزارش داده بود که کُردهای تحت حمایت واشنگتن، گروهی موسوم به «ارتش شمال سوریه» را تشکیل داده‌اند.

«سیابند ولات» فرمانده کل گروه موسوم به «نیروهای حمایت از شمال سوریه» اعلام کرد که ارتش شمال سوریه در حال شکل‌گیری است و تعداد عناصر حاضر در آن به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

ولات با این ادعا که ارتش مذکور، وظیفه حراست از مرزهای سوریه را بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد که این گروه از آغاز ۲۰۱۴ تشکیل و نیروهای وابسته به آن در شمال سوریه مستقر شدند، ولی در حال حاضر به صورت ارتش سازماندهی خواهد شد.

وی اعلام کرد که در مناطق «کوبانی، عفرین، منبج، الطبقه و الجزیره» اردوگاههایی برای آموزش دختران و پسران جوان دایر خواهد شد و دایره فعالیت آنان، شامل استانهای رقه، دیرالزور، شمال و شمال شرق سوریه نیز خواهد بود.

این فرمانده کُرد با اشاره به تداوم همکاری با ائتلاف آمریکا مدعی شد: «از این به بعد، ترکیه، سوریه یا هیچ کشور دیگری نخواهد توانست به اراضی ما تجاوز کند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *