۹ فروردین ۱۴۰۳

آماده‌ایم به جنگ پایان دهیم

  • ۲۹ مهر ۱۳۹۶
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰

حکومت اقلیم در بیانیه‌ای اعلام نموده “با هماهنگی نیروهای پیشمرگ و نیروهای ارتش عراق و همچنین نیروهای ائتلاف بین‌المللی موافق پایان دادن به جنگ هستیم.”

به گزارش انجمن بی تاوان ، حکومت اقلیم بارزانی اعلام کرد که از بیانیه‌ی وزارت خارجه آمریکا استقبال می‌کند و با هماهنگی نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی آماده پایان دادن به جنگ است.

در ادامه بیانیه‌ی حکومت اقلیم آمده است که ما خواهان پایان هر چه سریعتر درگیری‌ها مابین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق هستیم. ما با هدف پایان دادن به مسائل و مشکلات مابین اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی خواهان گفتگو با بغداد در زودترین زمان ممکن در چهارچوب قانون اساسی عراق و بدون هیچ پیش شرطی می‌باشیم.

روز گذشته هیزر ناورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که از حکومت عراق می‌خواهند “تحرکات نیروهای عراقی را در مناطق مورد مناقشه مابین اقلیم کردستان و دولت مرکزی را محدود کند”. نامبرده افزود: “این مناطق همچنان به سیاق گذشته تحت عنوان مناطق مورد مناقشه باقی می‌مانند تا زمانی که در چهارچوپ قانون اساسی عراق مناقشات طرفین حل شود.”

صدور بیانیه حکومت اقلیم در حالی‌ است که دیروز نیروهای عراقی وارد شهرک پردی شده و در این مناطق مابین نیروهای پیشمرگ و نیروهای دولت مرکزی عراق درگیری روی داده بود.

لازم به ذکر است در روزهای ٢۴ و ٢۵ مهر نیروهای دولت عراق در عملیاتی استان کرکوک و سایر مناطق خارج اداره ی اقلیم [مناطق مورد مناقشه] را به کنترل نیروهای دولت مرکزی عراق درآوردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *