۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ ک ک :نوکری بارزانی بیش از هر موضوع دیگری به کردها ضرر رسانده است

پ ک ک :نوکری بارزانی بیش از هر موضوع دیگری به کردها ضرر رسانده است

  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰

بسه خوزات رییس‌مشترک پ ک ک در مصاحبه  با کانال تلویزیون “نیوز کانال” به بررسی ، دیدار اخیر مسعود بارزانی از آنکارا و نیز مسئله اتحاد کردها و کنگره ملی پرداخته است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز، ریاست‌مشترک پ ک ک  به دیدارهای اخیر مقامات دولت ترکیه و بارزانی پرداخته و گفته است: “دیدار آنکارا، تنها با هدف نابودی پ ک ک انجام گرفت ، آن‌ها به مواضع  عناصر پ ک ک نیز حمله خواهند کرد”. بسه خوزات گفت: “نیروهای بارزانی  و در رأس آ‌ن‌ها دولت‌ملت ترکیه، درصدد هستند تا به هر طریقی از اتحاد کردها ممانعت به‌عمل آورند. بزرگترین ترس و نگرانی‌ آن‌ها تشکیل اتحاد ملی کردهاست و در این راه هر کاری که از دستشان برآید انجام می‌دهند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر اتحاد کردها درست شود، اشغالگری آن‌ها نیز دیگر معنایی نخواهد داشت و سیاست انکار و نابودسازی آ‌ن‌ها از بین خواهد رفت”.

ردیس مشترک پ ک ک در ادامه افزود: دولت ترکیه هم‌اکنون چندین پایگاه عظیم نظامی در  اقلیم کردستان عراق  دارد. گفته می‌شود که در دیدار اخیرا آنکارا نیز با یکدیگر توافق کرده‌اند که سه یا چهار پایگاه دیگر نیز در خاک اقلیم  کردستان عراق درست کنند. گزارش شده که آن‌ها درصدد تأسیس پایگاه‌هایی در تل‌عفر، شنگال و اطراف موصل هستند. از طرف دیگر در حوالی زومار [منطقه‌ای در نزدیکی شنگال] نیز پایگاه نظامی‌ای را ایجاد کرده‌اند. تدارکات حمله به شنگال در این دیدار اخیر شکل گرفت. به‌همین خاطر می‌توان صراحتاً عنوان کرد که نگرش نوکر مآبانه در اقلیم کردستان عراق، هم‌اکنون به تمامی در خدمت اشغالگران است”.

بسه هوزات اظهار داشته که “دولت ترکیه هم‌اکنون خاک اقلیم  کردستان عراق  را رسماً به لحاظ سیاسی، اقتصاد و نظامی اشغال نموده است. سیاست و اقتصاد باشور کردستان هم‌اکنون توسط دولت ترکیه تاراج می‌شود. ا پول اقلیم  کردستان عراق  مستقیم به ترکیه سرازیر می‌شود. این‌ها هستند که مانع از شکست دولت ترکیه می‌شوند. اگر کمک‌های مالی پ.د.ک نبود، آ.ک.پ بسیار پیش از این‌ها از بین رفته بود

بسه خوزات رییس‌مشترک شورای رهبری ک.ج.ک هم‌چنین عنوان کرد: ” ما آماده‌ایم تا همین فردا نیز کنگره ملی را تشکیل دهیم.  می‌توان آن را در اربیل نیز برگزار نمود. ما آمادگی این کار را اعلام می‌نماییم. ولی متأسفانه وضعیت این‌گونه نیست. کاش آن‌ها چنین نیتی را در سر می‌پروراندند. چیزی بدتر از جنگ میان کردها وجود ندارد. مسئله‌ای که راه را بر جنگ میان کردها می‌گشاید، خیانت و نوکری است. ما به‌عنوان پ ک ک، اولین گلوله را به‌طرف نوکران شلیک نمودیم؛ بدین علت که نوکری  بارزانی بیش از هر موضوع دیگری به کردها ضرر رسانده است. موضوعی که تاکنون استعمار و اشغالگری را سرپا نگه می‌دارد نیز این موضوع می‌باشد. اگر پ.د.ک بر مواضع خود اصرار نماید، مرگ خود را فراهم می‌آورد. دیگر وضعیت به مانند قبل نخواهد بود. وضعیت کردها بسیار متفاوت از قبل است و اکنون آگاهی گسترده‌ای به‌وجود آمده است”.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین