۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپا ه پاسداران انقلاب اسلامی: امنیت کامل در مرزهای شمال‌غرب کشور حاکم است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپا ه پاسداران انقلاب اسلامی: امنیت کامل در مرزهای شمال‌غرب کشور حاکم است

  • ۱ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۴۸ بازدید
  • ۰

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپا ه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای شمال‌غرب کشور حاکم است، گفت: تمامی تحرکات در مرزهای شمال‌غرب توسط نیروهای سپاه رصد می‌شود و به لطف خداوند و جانفشانی رزمندگان اسلام دیگر هیچ اثری از گروهک‌های تروریستی پژاک و دموکرات در آن منطقه نیست.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از موج رسا ،سردار پورجمشیدیان شامگاه جمعه در مراسم شب خاطره شهدای غواص زنجان اظهار داشت: آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان به دلیل معنویت خاصی که دارند وقتی در خط مقدم حاظر بودند مایه انگیزه دیگر رزمندگان می شدند.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از عملیات کربلای چهار، افزود: زمستان های خرمشهر بسیار خاص است و باد و سرمایش استخوان سوز، در این فضا بچه های غواص نیمه های شب و در حدود ساعت دو و نیم نیمه شب باید کنار رود کارون می رفتند و لباس غواصی که باید خیس باشد تا پوشیده شود را به تن می کردند و به تمرین غواصی می پرداختند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه غواصان در دوران دفاع مقدس کار بسیار بزرگ و پیچیده ای در عملیات ها انجام دادند، بیان کرد: غواصان اروند دنیا را شگفت زده کردند.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر هجوم نظامی رژیم عراق، که با ترغیب امریکا آغاز شد و با پشتیبانی همه‏ قدرت‏های سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان ادامه یافت، سرانجام با رشادت های فرزندان این میهن به پایان رسید، اظهار داشت: با بیش از گذشت چند سال، از پایان این دوره‏ی سرنوشت ساز تاریخ ایران و انقلاب اسلامی، تبیین حماسه‏های عظیم و ارزشمندی به مردم ضرورت است.

وی با اشاره به عبور غواصان زنجانی از اروندرور، افزود: در واقع، عبور از اروند با عرض و عمق زیاد و شتاب بسیار جریان آب این رودخانه که به گفته برخی کارشناسان، تا حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت هم می‏رسید، کار بسیار پیچیده و خطیری بود که می‏بایست با محاسبه دقیق و آگاهی از جوانب امر انجام می‏گرفت.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عبور غواصان از اروندرود تا حدی مخاطره انگیز بود که برخی فرماندهان نظامی کلاسیک، عملیات عبور از این رودخانه را ناممکن می‏دانستند و کمترین موفقیتی برای آن قائل نبودند، اما دقت نظر فرماندهان جوان در دست یابی به اطلاعات لازم، آموزش‏ های خاص برای عبور از اروند، انتخاب حساب شده غواصان، انتخاب مناسب‏ترین نقاط برای عبور با توجه به عرض رودخانه و توجه کافی به حالت ‏های مختلف جزر و مد آب و عوامل دیگر، موجب شد شکل جدیدی از عملیات نظامی که در نوع خود در تاریخ نظامی جنگ‏های معاصر بی سابقه بود.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه فرماندهان زنجانی در طول دفاع مقدس کادر سازی های مناسب و درستی انجام دادند، بیان کرد: سردار عزتی، سردار ارجمند فر، سردار پرستار، سردار اوصانلو و سردار کرمی حاصل کادر سازی صحیح و بجا دیروز فرماندهان زنجانی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین افتخار ایران در دوران جنگ هشت ساله حفاظت همه جانبه از خاک این کشور در مقابل دشمن بود، تصریح کرد: اگر امروز در جای جای کشور امنیت کامل وجود دارد، مدیون جانفشانی های شهدا، جانبازان و رزمندگان جنگ تحمیلی هستیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از بی انصافان تاریخ گویند که در دفاع مقدس کار ها به صورت بی برنامه و علمی صورت نگرفته است، بیان کرد: اگر این دوستان بی انصاف نامهربان کمی در تاریخ گذشته بی اندیشند متوجه می شوند که تمام کار های صورت گرفته در طول دفاع مقدس با برنامه و به صورت علمی انجام شده است.

سردار پورجمشیدیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در همراه سازی نیروهای جهادی حاضر در سوریه، ایران و به خصوص فرماندهان زنجانی از جمله سردار اوصانلو نقش محوری ایفا کرد، گفت: آزاد سازی شهر نبل و الزهرا به دست سردار اوصانلو آغاز اضمحلال و افول جریان تروریستی و تکفیری در سوریه است.

وی با بیان اینکه آزادی حلب را اگر بخواهیم با رویدادهای جنگ خودمان مقایسه کنیم شبیه آزاد سازی خرمشهر است، این واقعه در تاریخ جنگ یک نقطه عطف تاریخی است و می توان جنگ را به قبل از خرمشهر و بعد از خرمشهر تقسیم کرد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در سوریه بر دشمن چیره شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حلب نیز جایگاهی مانند خرمشهر در جنگ داخلی سوریه دارد، گقت: حلب موقعیتی راهبردی و در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و دومین شهر سوریه بوده که سابقه مرکزیت حکومت را نیز داشته است.

سردار پورجمشیدیان با اشاره به اینکه امنیت کامل در مرزهای شمال‌غرب کشور حاکم است، افزود: سردار پرستار، سردار ارجمند فر و سردار اوصانلو تلفات زیادی از گروهک‌های تروریستی پژاک و دموکرات در شمال‌غرب گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار مدنظر مقام معظم رهبری در مرزهای شمال‌غرب حاکم شده است، اظهار داشت: تمامی تحرکات در مرزهای شمال‌غرب توسط نیروهای سپاه رصد می‌شود و لطف خداوند و جانفشانی رزمندگان اسلام دیگر هیچ اثری از گروهک‌های تروریستی پژاک و دموکرات در آن منطقه نیست و نیروهای ما در شمال‌غرب کشور با هوشیاری از مرزها دفاع می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *