۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • اوجالان در کتاب دفاع از یک خلق:با قاطعیت تمام هر کسی را که در مسیر مبارزاتی ما نبود و مبارزات ما را تحت تاثیر قرار می داد به قتل رساندیم

اوجالان در کتاب دفاع از یک خلق:با قاطعیت تمام هر کسی را که در مسیر مبارزاتی ما نبود و مبارزات ما را تحت تاثیر قرار می داد به قتل رساندیم

  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
  • ۴۹۱ بازدید
  • ۰

به گزارش سرویس بین المل انجمن بی تاوان : با نگاهی مختصر به تاریخ فعالیت های پ ک ک با قتل و کشتار انسان های بی گناهی مواجه می شویم ، که هنوز  دلایل این قتل های مشخص نشده است .
پ ک ک در ابتدای سالهای ۱۹۹۰ میلادی به بعد با الهام گرفتن از جریان فکری سوسیالیزیم ، حزب خود را نماینده طبقه کارگران خوانده و اولین گلوله را بسوی کردها نشانه رفت . پ ک ک با ذهنیت طبقه کارگر دیکر طبقات را دشمن خود فرض کرده و هر کردی را که با طریقی با دولت ارتباط داشت به قتل می رساند .

فرماندهان مست پ ک ک در آن مقطع با کشتن کودکان کردهای وابسته به حاکمیت را تحت عنوان “کشتن عسکر (سرباز)”به رهبر نامبارک شان اوجالان  در سوریه هدیه می دادند ، بنا به فلسفه ایدئولوژیک پ ک ک و پزاک هر کردی را که در ارکان وابسته به دولت کار می کرد به قتل می رساند،حال فرقی نداشت که این کُرد معلم ، پرستار و یا اینکه در اداره برق و اداره آب ….کار می کند . پ ک ک تا به حدی در انحراف ذهنیتی قرار گرفته است که حتی به کودکان هم رحم نمی کند و تمامی اعضای خانوادها را هدف قرار می داند و طبق ذهنیت نژادپرستانه مدعی است ،کردستان باید از خیانتکاران پاک شود و با این ذهنیت در کردستان صدها کودک را به قتل رساند زیرا تفکر سوسیالیزم و ایده کردستان مستقل به حدی پ ک ک سرمست کرده بود که برای قتل عام کودکان جای شک و تردید را نگذاشته بود و تا به امروز هم صدها قتل توسط پ ک ک بدون دلیل منطقی مجهول و پنهان مانده است و این در حالی است که پ ک ک دم از کمیته حقیقت یاب سخن می گوید، آمار کردهایی که مسقیما از طرف پ ک ک کشته شده اند بیش از ۴۸۰۰۰ نفر بر آورده می شود .

شمدین ساکک مرد شماره دو پ ک ک در که در سال ۱۹۹۸میلادی توانست از گروه جدا و فرار نماید ،وی پس از جدایی از گروه چنین می گوید :”من شاهد این هستم که نزدیک به دو هزاز کادر رسمی پ ک ک تحت عنوان “جاسوس مزدور و مخالفت با رهبری …..توسط عبدالله اوجالان کشته شدند

photo_2017-02-08_09-32-16

اوجالان در کتاب “دفاع از یک خلق” در زندان امرالی عامل نامعلوم کشتارها را به گردن پ ک ک انداخته و می گوید: 

“به منظور کنترل چنین اوضاع دشواری،موقعیت کلی رهبری به تدریج مطرح تر و مسئولیتهای آن  سنگین تر می شد و  کادرهای گروه به منظور ارتقاء شرف انقلابی با قاطعیت تمام هر کسی را که در مسیر مبارزاتی ما نبود و مبارزات ما را تحت تاثیر قرار می داد به قتل می رسانند.

 افرادی چون  شاهین بالیچ،شمدین ساکک،جمال کورو هوگر در آن مقطع حساس رسما شروع به  پاک سازی گروه کرده اند و هر عضوء پ ک ک را که نسبت به افکار ما بدبین بود حذف فیزیک می شد.

پ ک ک کشتن کردهای مخالف گروه را افتخاری بزرگ دانسته و تاکنون آمار واقعی این کشته ها در دست نیست.

شمار زیادی از کودکان،زنان و انسانهای بیگناه  قربانی سیاست های پ ک ک و پژاک قرار گرفته اند.امروزه کادرهای شورای رهبری پ ک ک اعم از جمیل بایک و موراد قرییلان و رضا التون دوران کالکان …همگی هماند کادرهای سابق متهم به کدک کشی هستند و یقینا روزی  تاوان جنایت های خود را خواهند داد.
به امید روزی که این قاتلان در یک دادگاه بی طرف محاکمه شوند زیرا اسناد و شاهدان زیادی هستند که امروز از ترس پ ک ک سکوت کرده اند تا اینکه این قاتلان که امروز از دمکراسی و عدالت سخن می گویند حقیقت پنهانشان اشکار شود زیرا امروزه سران پ ک ک می خواهند با لعاب دمکراسی و حقوق بشر گذشته شان را سر پوشیده نگه دارد.

photo_2017-02-08_09-29-40
photo_2017-02-08_09-29-17

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *