۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کردهای ایزدی برای نابودی “پ ک ک” با ارتش ترکیه همکاری می کنند

کردهای ایزدی برای نابودی “پ ک ک” با ارتش ترکیه همکاری می کنند

  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
  • ۲۹۱ بازدید
  • ۰

حیدر ششو رهبر حزب دمکرات ایزدی عراق، ضمن انتقاد شدید از عملکرد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شنگال، اعلام کرد در صورتی که ترکیه در حمله به شنگال قصد اشغالگری نداشته باشد و هدف این کشور فقط مقابله با پ.ک.ک باشد، این حزب با نیروهای ترکیه نخواهد جنگید.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از صدای امریکا ،با جدی تر شدن احتمال حمله ترکیه به شنگال به بهانه مقابله با پ.ک.ک، حیدر ششو رهبر حزب دمکرات ایزدی عراق که دارای شاخه نظامی می باشد و پس از اشغال شنگال از سوی داعش تاسیس شد، به تندی از عملکرد پ.ک.ک در منطقه انتقاد کرد.

ششو در مصاحبه با بخش کردی صدای آمریکا گفت: ساکنان شنگال طی ماه های اخیر از پ.ک.ک بیزار شده بودند، زیرا صدها دختر و پسر ۱۰ و ۱۲ ساله ایزدی را در مقرهای حزبی، مسلح کرده و ساکنان خانصور از غارت منازلشان خبر داده اند.

وی، پ.ک.ک را به ممانعت از بازسازی شنگال و بازگشت ساکنان آن متهم کرد.

این شخصیت برجسته ایزدی در عراق در خصوص تهدیدات ترکیه علیه شنگال، گفت: ساکنان شنگال و ما نمی خواهیم شنگال به سرنوشت عفرین دچار شود و پ.ک.ک تبدیل به بهانه ای در دست ترکیه برای حمله به شنگال شود. اگر ترکیه قصد اشغال شنگال را داشته باشد ما مانع این امر خواهیم بود.

ششو رهبر حزب دمکرات ایزدی عراق در ادامه گفت: اما اگر هدف از ترکیه در حمله به شنگال فقط پ.ک.ک باشد و هیچ خسارتی متوجه ساکنان شنگال نگردد و همچون عفرین، شنگال را هم اشغال نکنند، ما با ترکیه نخواهیم جنگید. هر چند نمی خواهیم چنین وضعیتی پیش آید، اما باید گفت که پ.ک.ک یک حزب مخالف ترکیه است.

حیدر ششو در خصوص عقب نشینی پ.ک.ک از شنگال گفت: پ.ک.ک با صدور بیانیه ای، عقب نشینی از شنگال را اعلام کرد، اما واحدهای مقاومت شنگال در این شهر حضور دارند، زیرا این نیرو از شهروندان عراقی و ساکنان شنگال تشکیل شده است و در عین حال به صورت رسمی به بخشی از حشد الشعبی تبدیل شده است.

حیدر ششو پیش تر عضو شورای مرکزی اتحادیه میهنی بود و پس از اشغال شنگال از سوی داعش نیروهای مدافع شنگال را تاسیس کرد.

نیروهای مدافع شنگال که در آن مقطع به عنوان نیرویی وابسته به پ.ک.ک شناخته می شد با نیروهای داوطلبین مردمی عراق یا حشدالشعبی که تحت فرماندهی مستقیم حیدر العبادی نخست وزیر این کشور فعالیت می کند، همکاری کرد و با تشدید اختلافات میان حزب دمکرات و پ.ک.ک، در نهایت با دستگیری حیدر ششو و توافق اتحادیه میهنی و حزب دمکرات این گروه جدا شدن خود از داوطلبین مردمی عراق را اعلام کرد، اما به فعالیت های خود در شنگال ادامه داد.

پس از آن، حیدر ششو اقدام به تاسیس حزب دمکرات ایزدی عراق کرد و هم اکنون رهبری این حزب را که دارای شاخه نظامی است در دست دارد.

با

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین