۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کادر رهبری پ ک ک :طرح سایس پیکو و یا ترسیم مرزهای جدیدخاورمیانه یک رویای تحقق ناپذیر است

کادر رهبری پ ک ک :طرح سایس پیکو و یا ترسیم مرزهای جدیدخاورمیانه یک رویای تحقق ناپذیر است

  • ۶ فروردین ۱۳۹۷
  • ۲۵۵ بازدید
  • ۰

دوران کالکان از کادرهای شورای رهبری پ ک ک ترسیم مرز بندی های جدید خاورمیانه را مبتنی بر تغییر ساختار نظام حکومتی ایران و ترکیه خوانده و بدون تغییر ساختار سیاسی در این دو حکومت ، ایجاد تحول در خاورمیانه را غیر ممکن اعلام کرد .

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز، تشکیل خاورمیانه جدید و تجزیه برخی از کشورها منجمله ایران و ترکیه از سیاست های امریکا و کشورهای اروپایی بوده و گروه های تروریستی نظیر داعش ،پ ک ک و پژاک مجری این سیاست در خاورمیانه می باشند.

دوران کالکان از کادرهای شورای رهبری پ ک ک طی گفتگویی با شبکەی “چنل‌نیوز” به اضطراب ترکیه از محاکمه قطر به عنوان حامی تروریسم پرداخت و همچنین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه را به عنوان یک مانع در ترسیم مرز بندی جدید خاورمیانه و تحقق طرح سایکس پیگو اعلام کرد. گروهک پ ک ک از ذینفعان اجرای طرح سایکس پیگو بوده و بدنبال عملی شدن این طرح در خاورمیانه می باشد.

این کادر شورای رهبری با اشاره به اینکه قطر نیز به دلیل حمایت از اخوان المسلمین در مصر، حماس در فلسطین و داعش در سوریه متهم به حمایت از تروریسم متهم شده است، به حمایت ترکیه از قطر اشاره کرد و گفت اردوغان و حزب عدالت و توسعه اقدامات قطر را عادی می‌دانند.

دوران کالکان همسو با امریکا از موضع گیری بر علیه عربستان فاصله گرفته و حتی خبرهای مبنی بر کمک مالی سعودی بر تروریست های پ ک ک و پژاک در برخی از رسانه ها منتشر شده است.

دوران کالکان در این خصوص مدعی شد : “عربستان سعودی تحت فشارهای امریکا برای مشخص شدن حامیان مالی تروریسم در منطقه از محور قبلی فاصله گرفت و با معرفی قطر به عنوان حامی داعش تلاش کرد در طرح ترامپ برای مقابله به ایران نقش‌آفرینی کند. اردوغان هم در دیدار با ترامپ در کاخ سفید با طرح خواستەهایی، برای حضور در جبهه ضد ایران اعلام آمادگی کرده بود اما ترامپ پیشنهاد ترکیه را رد کرد.”

همسویی پ ک ک با امریکا و عربستان سعودی کاملا ملموس و مشهود می باشد،اکنون پ ک ک به خواست امریکا و عربستان پارازیت های منفی بر علیه جمهوری اسلامی ایران ارسال می کند .دوران کالکان در این مصاحبه به موضع گیری علیه ایران و ترکیه پرداخته و اعلام داشت: بدون تغییر ساختار سیاسی در این دو حکومت که برای حفظ نظام دولت-ملت دست به هر اقدامی می‌زنند، ایجاد تحول در خاورمیانه امکان‌پذیر نیست.و با وجود این دو کشور خاورمیانه جدید و عملی شدن طرح سایس پیسکو یک رویا تحقق ناپذیر است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین