۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک ادعای سخنگوی وزارت پیشمرگ را تکذیب کرد 

پ.ک.ک ادعای سخنگوی وزارت پیشمرگ را تکذیب کرد 

  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک اعلام کرده که سخنان هلگورد حکمت در مورد اختلاف نظر جمیل بایک و مراد قاراییلان صحت ندارد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : هلگورد حکمت سخنگوی وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق، چند روز پیش در گفتگو با چند رسانه ی اقلیم، از این موضوع خبر داد که جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ.ک.ک در گفتگو با روزنامه ی وطن ترکیه، نیروهای پیشمرگ را به رانت خواری، ثروت اندوزی و دور شدن از وظیفه ی مهمی همچون دفاع از جان و مال مردم متهم کرده و مراد قاراییلان فرمانده ی شاخه ی نظامی پ.ک.ک، در مقابل وی ایستادگی کرده و از بایک خواسته تا با چنین اظهاراتی نیروهای پیشمرگ را تضعیف نکند. هلگورد حکمت همچنین اعلام کرده که قاراییلان در یک جلسه ی رسمی از جمیل بایک خواسته، از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق عذرخواهی کند.
اندکی بعد از انتشار این اظهارات و بازتاب گسترده ی آن در رسانه های ترکیه و اقلیم، هلگورد حکمت با انتشار پیامی از مراد قاراییلان تشکر کرده و مواضع او را ستود. اما دیروز سخنگوی بخش روابط خارجی پ.ک.ک با انتشار یک بیانیه، این اظهارات را کذب محض و سخنان بی پایه دانست.
پ.ک.ک اعلام کرده که این گونه اظهارات بی اساس دارای اهداف مشخصی است و آن را باید در راستای حملات رسانه ای به پ.ک.ک ارزیابی کرد.
در این بیانیه مستقیما به نام هلگورد حکمت اشاره شده و آمده است:«طی روزها و هفته های اخیر در برخی از رسانه ها، روزنامه ها و پایگاه های اینترنتی جنوب کردستان (اقیم کردستان عراق) اخبار و مطالب کذبی علیه جنبش ما مطرح شده است. باید این واقعیت را پذیرفت که این گونه اظهارات سودی به حال هیچ کسی ندارد. فردی که از او به نام هلگورد نام برده می شود، برای سران جنبش ما و برای خلق ما یک فرد شناخته شده است و همه می دانیم که چنین افرادی که هستند، از کجا آمده اند و چگونه زندگی می کنند. بهتر است فرد موسوم به هلگورد، این واقعیت را خوب بفهمد که زیر سنگینی مسئولیت ادعایی که هیچ گاه توان اثبات آن را ندارد، خواهد ماند».
در ادامه ی این پیام آمده است:«نیروهای شاخه ی نظامی ما در چند منطقه شانه به شانه ی نیروهای پیشمرگ در حال دفاع از کردستان هستند و این همراهی، بسیار ارزشمند و شایان ستایش است. انتقادات ما علیه افرادی است که از میدان نبرد گریختند و کردهای ایزدی را در چنگال داعش رها کرده و موجب قتل عام آنان شدند. ما هنوز هم از آنان انتقاد می کنیم اما برای آن دسته از نیروهای پیشمرگ که در حال مقاومت هستند و دفاع از مردم و خاک کردستان را وظیفه ی خود می دانند، احترام قائلیم و به همکاری با آنان اهمیت می دهیم».
مراد قاراییلان فرمانده ی کنونی شاخه ی نظامی پ.ک.ک پیش تر ریاست شورای رهبری پ.ک.ک را بر عهده داشت اما در آخرین کنگره ی این حزب در سال ۲۰۱۳، جمیل بایک و بسه هوزات به طور مشترک و هم ارز، به عنوان روسای شورای رهبری تعیین شدند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین