۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک در پی تکرار سناریوی هتل تارای مهاباد در شهر مریوان

پژاک در پی تکرار سناریوی هتل تارای مهاباد در شهر مریوان

  • ۴ شهریور ۱۳۹۷
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

ابراز همدری اعضای انجمن بی تاوان با خانواده جان باخته گان آتش سوزی مریوان

متاسفانه روز شنبه سوم شهریورماه ١٣٩٧ شمسی، ۲ فعال محیط زیست و ۲ محیط بان اهل شهرستان مریوان به نام‌های شریف باجور، امید کهنه‌پوشی، رحمت حکیمی‌نیا و محمد پژوهی هنگام تلاش برای اطفاء حریق جنگل‌های مریوان، دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

بدون شک از دست دادن جوانان پاک کشورمان که برای حفاظت از محیط زیست جان خود را در طبق اخلاص گذاشتده اند ضایعه ای تاسف بار است ،ولی تاسف بارتر از این درد و غم  جوانان پاک و با شرف ایران اسلامی شایعه فراکنی و جوسازی احزابی کُردی می باشد که با فرصت طلبی این مسیر پاک را با ادبیات سخیف و ابلهانه خود آلوده و قلب ملت ایران را جریحه دار می کنند

احزاب مزدور و جیره خوار عربستان سعودی و اسرائیل این بار سناریوی هتل تارای مهاباد را در مریوان به اجرا گذاشتند ،سناریو تکراری که با جعل خبر و جوسازی روح و روان هم وطنان کُرد را آزرده می سازد. هوشیاری و بصیرت مردم مهاباد توطئه احزاب تروریستی را در هتل تارای مهاباد خنثی نمود و بدون شک مردم مریوان نیز دچار احساسات و شعارهای ناسونالیستی احزاب تروریستی نخواهند شد و نقشه شوم دشمنان ملت ایران را بر ملا خواهند ساخت.
احزاب اپورتورنیست موسوم به روژهلاتی بارها تلاش کرده اند بدنه جامعه کُردی را با خشونت عریان خود رادیکال و امنیتی کنند و این دستاورد سالها بر طبل جدایی و خشونت مسلحانه آنان است.

پ ک ک و پژاک از جمله مزدوران فعال رسانه ای محسوب می گردد که با سوءاستفاده از رسانه ها،و با انتشار اخبار جعلی و سناریو سازی احساسات جوانان و نوجوانان کُرد را برانگیخته و اهداف شوم خود را در مناطق کُردنشین ایران به اجرا می گذارند .

رسانه های پژاک در راستای انحراف افکار عمومی علت آتش سوزی جنگل های مریوان را توپباران سپاه پاسداران اعلام می کند، ادعای کاملا بی اساس و کذب که بیشتر جنبه تحریک آمیز دارد. نیروهای بسیج و سپاه پاسداران هم پایی مردم در اطفاء حریق در منطقه حضور دارند ولی رسانه های احزاب نه تنها به حضور بسیج و سپاه پاسداران در اطفاء حریق اشاره ی ندارند ،با ادبیاتی احساسی و عاطفی ۴ هم وطن کُرد جان باخته را غیر دولتی و فعال محیط زیست و از اعضای انجمن سبز چیا معرفی می کند در حالی که بررسی ها نشان می دهند دو تن از جان باخته گان حادثه از محیط بان و کارمندان دولتی محیط زیست مریوان هستند.

پ.ک.ک و پژاک هرگز با این موج سواری و فرار به جلو نمی تواند نقش خود در تخریب محیط زیست، آسیب به صنعت گردشگری و ایجاد نا امنی در مناطق مرزی را پنهان کند. اوایل مردا ماه سال جاری شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ در گزارشی اعلام کرد: گروه پ ک ک با استقرار در مناطق مسکونی اقلیم کردستان عراق سبب شده تا نه تنها مردم و حیوانات روستایی و مزارع قربانی حملات ترکیه علیه این گروه شوند بلکه طبیعت نیز از بین برود. به گزارش کردستان ۲۴ ، معمولا صدها سال طول می کشد تا منطقه ای تبدیل به جنگل شود اما بر اثر درگیری های ارتش ترکیه و پ ک ک در منطقه برادوست جنگل های این منطقه نیز آتش گرفتند و خسارات بسیار زیادی به محیط زیست این منطقه وارد شده است.

کارشناسانی که تحولات حوزه کُردی را دنبال می کنند معتقدند فعالیت های مسلحانه گروه هایی همچون: کومله، دمکرات، پژاک و پ.ک.ک در مناطق مرزی و نیز جرایم سازمان یافته همچون: قاچاق اسلحه، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و اقدامات خشونت آمیز و افراطی مانند ترور شخصیت های محلی، اخاذی از کولبران و … از جمله موانع جدی بر سر راه توسعه در مناطق مرزی است. همچنین به دلیل اینگونه فعالیت ها، ریسک سرمایه گذاری بالا رفته و بخش خصوصی و صاحبان سرمایه نیز حاضر به ایجاد پروژه های اقتصادی بزرگ در این مناطق نیستند.

انجمن بی تاوان مرکز بررسی آسیب های ناشی از ترور بعنوان یک نهاده غیر دولتی و متشکل از قربانیان ترور، مراتب همدری خود را با ملت بزرگ ایران بویژه خانواده های جان باخته گان اعلام داشته و از جوانان و نوجوانان کُرد مریوان درخواست می نمایند تحت تاثیر جوسازی و شعارهای احساسی احزاب نروریستی نشده  و با هوشیاری و بصیرت موضوع و دلیل حادثه را در مسیر قانونی و منطقی تحقیق و بررسی نمایند و بدون آگاهی از واقعیت آب در آسیاب دشمن نریزند.
بدون شک سناریوی گروه و مخالفان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری مردم مریوان همانند سناریوی هتل تارای مهاباد با شکست مواجه خواهد شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین