۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • پژاک هیچ استراتژی مشخصی در رابطه با حل مسئلە ملی کردهای ایران ندارد.

پژاک هیچ استراتژی مشخصی در رابطه با حل مسئلە ملی کردهای ایران ندارد.

  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
  • ۴۱۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اختلافات دیرینه احزاب و سایر گروه های کُردی  با پژاک همچنان تداوم دارد.

احزابی همانند کومله و دمکرات از بدو تاسیس پژاک ،این گروهک تروریستی را حزبی غیر ایرانی و کردستیز قلمداد و آن را حزبی وابسته پ ک ک دانسته که قدرت تصمیم گیری در هیچ زمینه نداشته  و سیاست های آن را در راستای سیاست های پ ک ک می دانند.

در این مورد یک روزنامه نگار کُرد بنام رحیم رشیدی در گفتگو با دویچه وله می​گوید: «پژاک از نظر سیاسی، نظامی و ایدئولوژی یک گروه وابسته به پ‌ک‌ک است و آقای عبدالله اوجالان را رهبر خود می​داند. این گروه هیچ استراتژی مشخصی در رابطه با حل مسئلە ملی کردهای ایران ندارد. آمار دقیقی هم از تعداد نیروهای این گروه نداریم. پژاک در مرامنامه سیاسی خود هم از سرنگونی جمهوری اسلامی حرفی نمی​زند و اساسا بە سرنگونی رژیم اعتقادی ندارد و به کرات این مسئلە را تکرار کردە است. بنابراین ادعای مبارزه مسلحانه این گروه علیه جمهوری اسلامی ایران، بدون یک استراتژی نظامی و روشن؛ بی​ معنی است. سیاست و عملکرد و حتی زبان سیاسی این گروه کپی پ‌ک‌ک است. اما ما می​دانیم که پ​ ک​ ک یک گروه مربوط به ترکیه هست و ترکیه و ایران شرایط سیاسی، نظامی و اقتصادی متفاوتی دارند. سیاستی که پ​ ک​ ک در ترکیه پیاده می​کند شاید جواب مثبتی بدهد و موفقیت​ آمیز باشد. ولی کپی این سیاست نمی​تواند، خود بە خود در ایران و یا کشور دیگری جواب مشابهە همچون ترکیە بدهد».

این روزنامه‌نگار کرد، ضمن اشاره به “نارضایتی حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کومله” از اقدامات پژاک، می‌گوید: «این گروه در چند سال گذشتە و با مشارکت رهبری پ​ ک ​ک، نقاط استراتژی خط مرزی که احزاب اصیل کرد ایرانی چون حزب دمکرات کردستان ایران کە دو دهە پیش در آن مستقر بودند را به سپاه پاسداران ایران واگذار کرده است. این در حالی است کە تاکنون در این رابطە هیچ گونە توضیحی بە مردم کرد ندادەاند».

زیادخواهی احزاب و گروه های کُردی به منظور حکومت بر مردم کردستان ناامنی در مناطق کردنشین ایران را به بار داشته و جوانان بسیاری قزبانی سیاست های ضدکُرد احزاب شده اند.

سرکرده ها و سران این احزاب تروریستی در کشورهای اروپایی با امنیت خاطر و بدون هیچ گونه تحت جانی از جوانان کردستان می خواهند  برای احقاق حق خود  سلاح به دست گرفته مبارزه نمایند ،در حالی که بیشتر این جوانان ساده لوح در کوه ها و دره ها در فیجع ترین شرایط زندگی جان خود را ازدست می دهند.

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *