۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک دست پرورده ی صهیونیست کفرمطلق و جهل مرکب

  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
  • ۲۵۲ بازدید
  • ۰

واقعیت موجود حکایت از این دارد که ثقل پان کردی افراطی در ایران به گروه موسوم به پژاک بر می گردد که اغلب در آذربایجان غربی فعالیت دارند ودارای ارتباط منسجمی  با کرد های ترکیه  و گروه پ ک گ  می باشد .در حال حاضر آنچه به  عنوان پان کردسیم در ایران مطرح است و هرازگاهی بحث درگیری های مرزی می شود و مزاحمت ها و مرارت هایی را برای مردم مسلمان کرد و نیرو های نظامی و مردم کرد بوجود می آورند ،‌در همین گروه موسوم به پژاک خلاصه می شود که مرکز و عمده ی فعالیت آنان در ارومیه و مناطق هم مرز با ترکیه (کوه های قندیل ، ارتفاعات جاسوسان و آلباتان و مناطق همجوار ) است ، که ریشه و پایگاه این گروه به حزب پ ک گ ترکیه با ایده ی کمونیستی و تجزیه مناطق کرد نشین به رهبری عبدالله اوجالان برمی گردد .ارتباطات بین احزاب منحله کومله و دمکرات ایران با نیروهای پ. ک .گ به سال های اول انقلاب و سال های دفاع مقدس بر می گرددکه در مرز های ایران و ترکیه و در منطقه ارومیه با تبادل اطلاعات و مهمات انجام می گرفت .  پ ک گ اگرچه از حمایت دول غربی و داشتن پایگاه در این کشورها برخوردار بود ، اما به دنبال بهبود روابط ترکیه واتحادیه اروپا باز همین حرکت افراطی هم قربانی نظامات بین المللی شد و از حمایت گسترده اروپا محروم شد ، که در نهایت در پی تشکیل مثلث اروپا ، ترکیه و اسرائیل ، اوجالان که زمان نه چندان دوری در دامن اسرائیل و اروپا بود ، با همکاری همین دولت ها دستگیر و به ترکیه منتقل شد . باز خوانی مبحث پ ک گ از حوصله این نوشتار خارج است ،‌اما بدلیل اینکه امروزه پژاک در ایران بشدت تحت نفوذ این حزب قرار داشت و دارد ، به این مختصر اکتفا می کنیم و به بررسی بیشتری از گروه پژاک به عنوان مدعیان فعلی پان کردی در ایران می پردازیم .

گروه پژاک : مدعیان جدید پان کردی در ایران  :

گروه پژاک یکی از اقدامات و مداخلات عینی غرب خصوصا آمریکا برای گسست قومیتی در ایران است که به الحمداله با هوشیاری مردم فهیم کرد ایران و هوشمندی نیرو های امنیتی و مسئولان نظام تا کنون علی رغم زحمت های فراوان ،‌طرفی نبسته است . ( به نظر می رسد بعد از انقلاب در ایران ،‌عوامل خارجی تلاش نموده اند ،با ایجاد شکاف قومیتی ،‌کشور را با بحران هویتی روبرو ساخته و ازاین طریق اقتدار نظام را که در تناقص با اهداف هژمونیک آمریکاست ، با مشکل روبرو سازد ،در این خصوص یک پیمایش تاریخی نشان می دهد که بیشترین دخالت آمریکا و غرب در بعد از انقلاب برای واگرایی در ایران ،‌مناطق کرد نشین بوده است که تلاش و فعالیت های گروهک هایی چون حزب دموکرات ،‌کومله ،‌چریک های فدایی خلق ،‌در دهه ۶۰ و گروهک پژاک در سال های اخیر از جمله تلاش آنها بوده است . ( ایرانلو ، روزنامه ابتکار ، ۱۳/۳/۸۶، شماره ۹۲۶ )

حضور رهبران گروهک پژاک به طور آزادانه در کشورهای اروپایی مبین این واقعیت است و ازطرف دیگر تاکنون در ادعاهای آمریکا علیه تروریست ، از این گروهک تروریستی که مرتکب جنایات عدیده ای در مناطق کردنشین ایران شده اند نیز نامی برده نشده است .

( پس از امضای قرارداد لوزان و تاسیس جمهوری ترکیه و عدم به رسمیت شناختن قوم کرد ،‌سبب شد قیام های متعددی در این کشور بر پا شود که همگی به شدید ترین نحو سرکوب شدند ،‌به دنبال شکست آخرین نهضت های عشیره ای کرد ، انجمنی به نام  (  آپو  ) به رهبری عبدالله اوجالان تشکیل و در سال ۱۹۷۸ رسما به نام پ ک گ شروع به فعالیت کرد . تئوری این گروه اعلام می نمود که کردستان یک مستعمره است که به ۴ قسمت در کشور های ترکیه – عراق – ایران – سوریه تقسیم شده است و رهایی آن به وسیله مبارزه مسلحانه ممکن خواهد بود . ( ایرانلو ، همان ) پ. ک. گ ،بعد از دستگیری اوجالان در جریان توافق بین اروپا ، ترکیه و اسرائیل ،‌وارد مرحله جدیدی شد که از جمله درگیری اعضای این حزب با حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و انجام تحرکاتی در مناطق کرد نشین ایران شد و در اثر برخی محرومیت ها سبب شد عده ای فریب تبلیغات آنها را بخورند و به آن بپیوندند. (شاخه شرق پ ک گ در نهایت به عنوان حزب حیات آزاد کردستان ایران با پژاک در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و برای ۳۰۰ نفر از کادر های ایرانی خود یک دوره آموزشی ۵ ماهه در کوه های قندیل کردستان عراق برگزار نمود و در تاریخ ۲۰/۶/۸۳ درکنفرانس ۱۳۰ نفره ای از این اعضا ،‌عثمان اوجالان طی سخنانی در خصوص ضرورت فعالیت در کردستان ایران ْ‌،تشکیل پژاک را اعلام نمود و این گروه موضوعاتی را تحت عنوان مسئله کرد در چارچوب تحولات دموکراتیک ایران ، تلاش برای آزادی تمام اقشار جامعه ، ایجاد رابطه آزادانه بین خلق های ایرانی ر از ا اهداف خود اعلام نموده است. (ابتکار ۱۳ / ۳/ ۸۶

نشان گروه پژاک  :

زمینه‌ای مستطیل شکل است که نیمه بالایی آن سرخ‌رنگ و نیمه پایینی به رنگ سبز می‌باشد، در زمینه سرخ‌رنگ آن نیم خورشیدی با ۱۶ اشعه قرار دارد. کلمه PJAK با حروف لاتین در نیمه سبز رنگ به صورت خطی مستقیم با رنگ زرد نوشته شده است.

اعتقادات و مشی گروهک پژاک الف) پژاک  و زن  :

۱ـ نفی نظام خانواده مبتنی بر شوهر و زن . ۲ـ اعتقاد به اشتراک جنسی در جامعه (بی بند باری جنسی) ۳ـ نفی سنت ها و آدابی که اخلاق جنسی را تایید می کند. ۴ـ نفی قیود خانواده از زن و جامعه مبتنی بر زن سالاری . ۵ـ نفی اخلاق و نسبی شمردن آن در رفتارهای خانوادگی . ۶- پژاک معتقد است اخلاق زائیده توهم و تصورات ناشی از دین گرایی و تقید به خانواده می باشد . که لازم است به طور کامل از صحنه تاثیرگذاری اجتماعی حذف گردد.

ب) پژاک و صهیونیسم :

۱ ـ پژاک معتقد است قرابت و نزدیکی خاصی بین برگزیدگان فرزندان بنی اسرائیل و کرد وجود دارد. ۲ ـ پژاک معتقد است کرد نژاد برگزیده و همراه کرد صهیونیزم و فرزندان بنی اسرائیل می باشد. ۳ ـ پژاک معتقد است کرد دارای قابلیت های مشترک بین فرزندان یهود و کرد می باشد. ۴ ـ پژاک با همانند سازی ایدئولوژی صهیونیزم نقشی مانند یهود برای کرد قایل می باشد. ۵ ـ تفکر پژاک نشانه های روشنی از تاثیر پذیری از تئوری سین های یهود دارد. ۶ ـ تفکر پژاک محصول فلسفه فکری مبتنی بر بینش صهیونیزم می باشد. ۷ ـ تفکر پژاک مبتنی بر جایگزینی نژاد کرد به جای یهود می باشد. ۸ ـ پژاک معتقد است آنچه که تاکنون ماموریت صهیونیزم بوده باید به کرد واگذار شود. ۹ ـ پژاک معتقد است باید پیوند مشترک بین حکومت شمال عراق و اسرائیل ایجاد شود. ۱۰- در تفکرآپو ئیسم نوعی قرابت و همسانی بین تفکر صهیونیزم و کرد گرایی مبتنی بر برگزیده بودن این دو نسل و آینده ساز بودن آن و رسالت تاریخی اینها و قرابت سر نوشت مشترک آنها می باشد.

ج) پژاک و دین :

۱- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص مظهر عقب ماندگی خاورمیانه می باشد. ۲- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل نظام طبقاتی می باشد. ۳- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص افیون جامعه می باشد. ۴- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل ایست تمدنی می باشد. ۵- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل دیکتاتوری و توجیه کننده وضعیت موجود می باشد. ۶- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل بردگی زن می باشد. ۷- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص تخیل اقتدار متمرکز و توجیه گر ظلم و اجحاف اجتماعی می باشد. ۸- در یک دید کلی دین به طور عام و اسلام به طور خاص را عامل عقب ماندگی و عدم تحول در مشرق زمین و به ویژه در ایران و خاورمیانه می دانند و اعتقاد دارند به منظور رسیدن به هدف مطلوب باید تمام مظاهر دین و حاکمیت های مبتنی بر دین از عرصه فردی و اجتماعی حذف گردد.

د) نتیجه

تفکر پژاک که از افکار و اندیشه های سرکرده آن (عبدالله اوجالان – معروف به آپو ) ناشی است با شاخه ها و جهت گیری ها و نگاه تحلیلی خاص به تاریخ و آنچه در آینده واقع خواهد شد ، ترسیم کننده واقعیتی تلخ در آینده خاورمیانه می باشد . بدین مفهوم که با تکیه بر قرابت و نزدیکی نژادی با صهیونیزم و ترسیم سر نوشت مشترک با قوم یهود و اعتقاد به برتری قوم کرد حتی نسبت به قوم یهود نوعی نژاد پرستی پان کردیسم را دنبال می کند که ضمن نفی اصول ثابت و پایه دار نظام اجتماعی در سطح خاورمیانه ازجمله دین به طور عام ، اسلام به طور خاص و شیعه به طور اخص ، ملیت و غیرت ملی ، نفی نظام خانواده و ترویج نوعی بی بند وباری جنسی به نام دفاع از حقوق زن در صدد است با توجه به تحولات خاورمیانه به اهداف شیطانی خود تحت پوشش دفاع از مردم کرد دست یابد ..

١. وابستگی به پ. ک. ک: پ. ک. ک. حزب کارگران کردستان ترکیه است. رهبر این گروه عبدالله اوجالان است که اکنون در زندانی در جزیره امرالی در نزدیکی استانبول به سر می‌‌برد. در این بخش به بررسی وابستگی یا عدم وابستگی پژاک. به پ. ک. ک. می پردازیم.

جمیل باییک از اعضای موسس «پ.ک.ک» که در حال حاضر یکی از رهبران سازمان پژاک است در مصاحبه‌ای در تاریخ نوامبر ۲۰۰۶ می گوید:” «پ.ک.ک» بنیانگذار و حامی پژاک است.”

احسان واریا» رئیس کمیته هماهنگی پژاک نیز قبلاً در «پ.ک.ک» مسئول منطقه بود. آکیف زاگرس که از می‌۲۰۰۶ تا هنگام مرگ رهبر پژاک بود، از اعضای مهم «پ.ک.ک» بود. همچنین گلستان دوغان رئیس شاخه زنان پژاک موسوم به «اتحادیه زنان کردستان شرقی» (YjRK) نیز عضو «پ.ک.ک» بود. به علاوه، مجلس عمومی پژاک که در آن رهبران حزب گردهم می‌آیند، از اعضای «پ.ک.ک» تشکیل شده است. گذشته از این شواهد, افرادی که به تازگی از گروه پژاک جدا شده اند از نفوذ بسیار بالای اندیشه های اوجالان در پژاک حکایت می کنند که کثرت تصاویر اوجالان در میان پایگاه های پژاک موید این مطلب است.

.۲ وابستگی به ایالات متحده آمریکا: سایت خبری آمریکایی “نیوزمکس” در آگوست ۲۰۰۷ مصاحبه ای با آقای رحمان حاج احمدی (رئیس پژاک) انجام می دهد.

حاج احمدی که به واشنگتن سفر کرده بود در این مصاحبه می گوید: امیدوارم در دیدار  با مقامات ‏ارشد دولت آمریکا درباره وضعیت جاری در ایران و کمک واشنگتن به حزب “پژاک” ‏گفت و گو و رایزنی کنم.وی در این مصاحبه ادامه می دهد: با کمک آمریکا اقوام کرد را در ‏شورشی که می تواند به کل ایران گسترش یابد هدایت می کنیم. اینها سخنان رهبر پژاک بود، آیا براستی آمریکایی که دستان او به خون میلیون ها مسلمان بی گناه آلوده است لیاقت آن را دارد که رهبر پژاک که ادعای مبارزه با ظلم را دارد این گونه از او درخواست کمک کند؟

گروه پژاک دارای دو مشکل مهم در اساسنامه خود است: ۱. در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «آزادیخواهی جنسیتی به باور گردانندگان اصلی حزب نباید هیچ محدودیتی بین دو جنس زن و مرد در این تشکیلات و در جامعه ایده آل آنها وجود داشته باشد.اگر کسی کوچکترین آشنایی با قرآن داشته باشد می داند که یکی از دستورات مهم قران ممنوعیت اختلاط زن و مرد و لزوم رعایت حجاب است. گروه پژاک عملا به این دستور صریح اسلام بی اعتناست و از این روست که کردهای مسلمان معتقد (همانند گروه پیشمرگان کرد مسلمان) حاضر به همکاری با این گروه نمی شوند و پژاکی ها را غیرمسلمان می نامند. ۲. در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «کنفدرالیسم دمکراتیک خلق کرد یکی از برنامه هایی که از سوی اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه به شدت تبلیغ می شود قومیت گرایی است. پان ترکیسم (ترک گرایی), پان عربیسم, پان کردیسم, پان ترکمنیسم, پان بلوچیسم و … یکی از مهمترین علل موفقیت و پیشرفت مسلمان در قرن های گذشته اتحاد آنها بوده است. برای مسلمانان قومیت اهمیتی نداشت آنچه مهم بود مسلمان بودن بود. کرد و فارس و ترک و لر و بلوچ و عرب و ترکمن و … همه و همه در منطقه خاورمیانه و قفقاز در کنار یکدیگر با اتحاد زندگی می کردند..استعمار انگلیس پس از متلاشی کردن حکومت عثمانی کوشید تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آنان را از پیشرفت بازدارد و همواره آنها را به درگیری بین خود مشغول کند. مهمترین برنامه آنها ایجاد اختلاف قومی (کرد, فارس, عرب و …) و نیز اختلاف مذهبی (شافعی, حنفی, حنبلی, مالکی, شیعه و …) بود.انگلستان و پس از آن آمریکا کوشیدند تا با تحریک احساسات قومگرایانه اقوام مختلف در خاورمیانه و ایجاد درگیری همیشگی, مسلمانان را از تلاش برای ایجاد آرمانشهر و تمدن پرشکوه اسلامی بازدارند و همواره انان را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین