۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک در راستای دستورات اوجالان دست به دامان دولت جمهوری اسلامی ایران شد

پژاک در راستای دستورات اوجالان دست به دامان دولت جمهوری اسلامی ایران شد

  • ۳۰ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۱۱ بازدید
  • ۰

پژاک بنا به درخواست عبدالله اوجالان بیانیه ی را صادر کرده و از رئیس جمهور اسلامی ایران درخواست نمود تا ایران نقش بسزای خود را در چاره یابی به مشکلات خاورمیانه ایفا نماید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی و تجزیه طلب پژاک به ندای رهبر کمونیستی خود عبدالله اوجالان لبیک گفته و دست گدایی و تمنا بسوی رئیس جمهوری ایران اسلامی دراز کرده است .
عبدالله اوجالان در آخرین ملاقات خود با سران حزب صلح و دموکراسی از پژاک خواسته بود تنها به آتش بس اکتفا نکرده و با جمهوری اسلامی ایران وارده مذاکره شود. بنابراین پژاک در پیروی از دستورات عبدالله اوجالان طی صدور بیانیه ای از رئیس جمهور ایران خواست ،با توجه به وضعیت سیاسی منطقه ی خاورمیانه شرایط می طلبد به طور جدی از سوی دولت یازدهم راهکاری چاره یاب برایش ارائه گردد.
شکست های پی درپی گروهک تروریستی پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن عبدالله اوجالان را بر آن داشت تا از قدرت و نفوذ بالای ایران در منطقه استفاده نماید ، تا مانع از فرو پاشی فرقه ها گردد.
شکست حزب دموکراتیک (PYD) شاخه ی سوری پ ک ک در جنگ با گره های افراطی و عدم پیروزی حزب حل دموکراتیک (PCDK) شاخه ی عراقی پ ک ک در انتخابات اقلیم کردستان ، ناگامی و به بن بست رسیدن(PKK) در روند مذاکرات صلح و آشتی با کشور ترکیه و گوشه گیری و منزوی شدن پژاک (PJAK) پس از شکست سنگین از سپاه پاسدارن و به اوج رسیدن اختلاف پژاک با سایر احزاب و اپوزسیون کُردی همچون کومله و دمکرات منجر به دگرگونی فرقه ها و ناکامی مانیفست اوجالان گردید، و عبدالله اوجالان در شرایط کنونی نفش موثر ایران در منطقه و همچنین برخورداری دولت یازدهم از دپیلماسی قوی در سیاست خارجی را بهترین استراتژی برای رهایی فرقه از فروپاشی برگزیده است.
پژاک در راستای خواسته های عبدالله اوجالان به طور غیر مستقیم تعریف و تمجید سیاست های خارجی ایران پرداخته و از رئیس جمهور ایران خواسته است ضمن چاره یابی به مشکلات منطقه به سیاست داخلی توجه نمایند.
پژاک با تغییر خط و مشی و استراتژی خود بدنبال رهایی از مشکلات بوده و درخواست اوجالان موضوعی برنامه ریزی شده می باشد. پژاک تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری هر روز با صدور بیانیه هایی خواستار تحریم انتخابات می شد و پس از مشارکت بالای مردم کردستان ایران در انتخابات ، با صدور بیانیه های رئیس جمهور و انتخابات را قبول نکرده و غیر دموکراتیک می نامید و بدنبال تنش و اختلاف افکنی بوده ، اکنون در رفتاری متناقض پژاک دست گدایی را بسوی رئیس جمهور ایران دراز نموده و طلب چاره یابی می نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *