۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک از عاملان عدم توسعه و پیشرفت در کردستان ایران

پژاک از عاملان عدم توسعه و پیشرفت در کردستان ایران

  • ۵ فروردین ۱۳۹۴
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

رفتارهای تروریستی پژاک موجب عدم سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی گردیده است . پژاک علاوه بر عدم توسعه اقتصادی در کردستان مانع اصلی در ارائه خدمات رفاهی در کردستان می باشد .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مردم رنج دیده و مظلوم کردستان تا به امروز قربانی زیاده خواهی و آشوب طلبی های گروهک های تروریستی همچون کومله ،دمکرات و پژاک شده اند.
گروهک های تروریستی با ناامن کردن مناطق کردنشین ایران از عاملان اصلی عدم توسعه و پیشرفت در کردستان ایران می باشند. پژاک و سایر گروه های تروریستی توسعه و پیشرفت مردم کردستان را به زیان خود دیده ، بنابراین همیشه بدنبال ایجاد ترس و وحشت در کردستان می باشند، تا اهداف شوم و ضد کُرد خود را به اجرا بگذارند.
رفتارهای تروریستی پژاک سبب گردیده تا فعالان اقتصادی در بخش خصوصی هیچ گونه سرمایه گذاری در کردستان ایران نداشته باشند. پژاک علاوه بر عدم توسعه اقتصادی در کردستان مانع اصلی در ارائه خدمات رفاهی در کردستان می باشد .
بنا به اظهارات پرسنل اجرایی و عملیاتی یکی از کارگاههای ساخت تونل در حد فاصل سنندج ـ مریوان، پژاک از کار آنها جلوگیری کرده و تاکنون ۵۰ میلیون تومان از صاحب این کارگاه اخاذی کرده است، اما به اینها بسنده نکرده و بازهم اجازه‌ی فعالیت به این کارگاه را نمی‌دهد و خواستار پول بیشتری شده است.

این تونل در مسیر جدید سنندج ـ مریوان واقع شده که طول آن به ۲۱۰۰ متر می‌رسد. گفتنی است با احداث این تونل و سه تونل دیگر که در دستورکار قرار دارند؛ فاصله‌ی زمانی این دوشهر تا ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد و درصد حوادث رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن هم، تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مسؤل این پروژه از عملکرد کُردستیزانه‌ی این فرقه خبر داده و گفته، در طول این مسیر۴۰ روستا قرار دارند که چندین سال است منتظر افتتاح این مسیر جدید هستند تا دسترسی آسانتری به شهرهای سنندج و مریوان داشته باشند؛ اما پژاک اجازه فعالیت بر آنان را نداده و تهدید به منفجر کردن تونل و دستگاههای مربوطه در ساخت آن کرده است.

هم اکنون شرایط وخیم و نابسمان فرقه سبب گردید تا پژاک برای اخاذی و باجگیری کلان به سراغ پیمانکاران و صاحبان شرکت‌ها و کارگاههایی رود که در مناطق مرزی به منظور خدمات رسانی به مردم منطقه مشغول فعالیت هستند.
پزاک در تابستان امسال هم به یک مرغداری در سردشت هجوم برده‌ و صاحب آنرا تهدید کرده که اگر به آنها ۳ میلیون تومان وجه نقد پرداخت نکند؛ مرغداریش را با خاک یکسان خواهند کرد.

سلیمان که خود صاحب مرغداری است در این زمینه چنین می‌گوید:« پژاک از من ۳ میلیون تومان پول خواست، اما من تنها یک میلیون تومان آنهم با زور و تهدید پرداخت کردم. اعضای مسلح پژاک شیشه‌ی ماشینم را شکستند و برق مرغداری را هم قطع کردند. آنها برای هر کدام از دو سالن این مرغداری، یک و نیم میلیون تعیین کرده‌اند و من را مجبور به پرداخت آن کرده‌اند.»

گفتنی است سال گذشته هم همین فرقه صاحب یک شرکت راهسازی را به اسم (ن،م) به گروگان گرفت و در ازای پرداخت ۸۰ میلیون وی را آزاد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین