۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پارتی، تقصیر حادثه شیلادزی را گردن پ.ک.ک و ان.آر.تی انداخت

پارتی، تقصیر حادثه شیلادزی را گردن پ.ک.ک و ان.آر.تی انداخت

  • ۷ بهمن ۱۳۹۷
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰

رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق در واکنش به حمله به پایگاه نظامی ترکیه در شمال اقلیم کردستان، به انتقاد از این کشور، حزب کارگران کردستان و یک شبکه محلی پرداخت.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از بغداد الیوم، ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در پارلمان عراق شامگاه شنبه در واکنش به حمله تظاهرکنندگان معترض در شمال استان دهوک در شمال این کشور به پایگاه نظامی ترکیه در این منطقه، بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است: به نمایندگی از فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس نمایندگان عراق رویدادهای در جریان در شهرستان آمیدی به ویژه منطقه شیلادزی و دیرلوک از جمله شهادت شش شهروند بی گناه در نتیجه حمله هوایی ترکیه به دلیل حضور غیر قانونی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که بر روستاهای زیادی در اقلیم کردستان تسلط یافته را محکوم می کنیم.

صبری در بیانیه خود در این باره افزود: حزب کارگران کردستان در این اواخر همچنین دو شهروند از اهالی منطقه را ربوده و در نتیجه حضور آن موجب بروز مشکل برای روستاها و این منطقه از نظر امنیتی، اقتصادی و اجتماعی می شود.

رئیس فراکسیون پارلمانی حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی ضمن تاکید بر این که تظاهرات روز شنبه اهالی شیلادزی مسالمت آمیز بوده و با مجوز دولت اقلیم کردستان برگزار شده، “پ ک ک” و شبکه تلویزیونی “ان آر تی” متعلق به شاسوار عبدالواحد، رهبر جنبش نسل نو را به سوء استفاده از تظاهرات و بنزین روی آتش ریختن متهم کرد.

صبری در پایان نیز ضمن درخواست پایان حضور حزب کارگران کردستان در خاک اقلیم کردستان، توقف حملات بی هدف ترکیه و دور ساختن اقلیم از درگیری میان دو طرف، تاکید کرد که قربانی درگیری آنها شهروندان اقلیم کردستان هستند.

لازم به ذکر است که شماری از ساکنان شیلادزی در اعتراض به کشته شدن چند غیر نظامی در نتیجه حملات اخیر ارتش ترکیه به این منطقه، به پایگاه نظامی این کشور حمله کرده و تجهیزات موجود در آن را به آتش کشیدند در حالی که بر اثر تیراندازی نیروهای تُرک نیز، دست کم یک شهروند کُرد جان خود را از دست داد و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین