۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • واکنش رهبران دینی کردستان به ترویج همنجسگرایی پ ک ک و پژاک

واکنش رهبران دینی کردستان به ترویج همنجسگرایی پ ک ک و پژاک

  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰

ملا هندرین عبدالله از مراجع دینی اربیل گفت: شدیدا اقدام پ.ک.ک در ترویج همجنسگرایی را محکوم می‌کنم و این را یادآور می‌شوم که همجنسگرایی ارمغان قوم لوط بوده که در تاریخ به آن اشاره شده است.

به گزارش انجمن بی تاوان ، به نقل از یکی از سایت‌های اقلیم کردستان عراق (وشه) “سلیم کویی” مسئول روابط جماعت اسلامی کردستان عراق گفت: ۹۸ درصد جامعه‌ی اقلیم کردستان عراق مسلمان است و نباید اجازه داد که پ.ک.ک مسیر جامعه را منحرف کند و همجنسگرایی را ترویج کند.

براساس عکس‌های منشرشده از فعالیت‌های پ.ک.ک در مراسم‌های مربوط به سالگرد دستگیری عبدالله اوجالان و یا فعالیت‌هایی برای حمایت از شاخه نظامی پ.ک.ک در عفرین سوریه، پرچم همجنسگراها برافراشته شده است. پیش از این نیز حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) که به عنوان بازوی سیاسی پ.ک.ک در داخل ترکیه شناخته می شود در انتخابات پارلمانی ترکیه با نهادها و سازمان های همجنسگرایان ائتلاف کرده بود که با واکنش تند کردهای ترکیه مواجه شد.

ملا هندرین عبدالله از مراجع دینی اربیل نیز در اینباره گفت: شدیدا اقدام پ.ک.ک در ترویج همجنسگرایی را محکوم می‌کنم و این را یادآور می‌شوم که همجنسگرایی ارمغان قوم لوط بوده که در تاریخ به آن اشاره شده است. وی افزود: این را نمی‌توان در قالب آزادی تفسیر کرد چراکه تحت نام آزادی فساد در میان مردم ترویج می‌شود. پ.ک.ک از هر ابزاری در راستای منافع خود استفاده می‌کند و باید همگان آگاه باشند که این اقدام شدیدا ضد روند دینی جامعه‌ی متدین کردها است.

ماموستا هندین عبدالله در ادامه بیان کرد: اگر این افکار در کردستان منتشر و ترویج شود در سطح بین‌المللی هم چهره‌ی کردها تغییر خواهد کرد. همجنسگرایی رفتاری ناشایست است که از سوی شریعت اسلامی نیز به شدت منع شده است.

سلیم کویی مسئول روابط جماعت اسلامی کردستان عراق ضمن محکوممیت این اقدام پ.ک.ک گفت: هر طرفی این کار را انجام دهد بر خلاف آئین و رفتار جامعه‌ی کردی عمل کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات پ.ک.ک اینست که مدام برخلاف روند فرهنگی و تاریخی و اجتماعی کردها گام برمی‌دارد. اکثر کردها مسلمانند و نباید پ.ک.ک این فکر و منش را ترویج کند آنهم در پوشش دمکراسی در حالیکه هیچ گامی در راستای دمکراسی برای مردم برنداشته است.

سلیم کویی گفت: آنچه پ.ک.ک انجام می‌دهد ترویج همجنسگرایی است و هیچ خدمتی به جامعه و مردم نمی کند چراکه این اقدام آنها ضد تمامی موازین دینی و و ضد اخلاق جامعه است.

یکی از دیگر از مراجع دینی که نخواسته نامش ذکر شود گفت: شرع مخالف این کار است و نباید گروهی که خود را طرفدار حقوق کردها معرفی می‌کند به چنین اقدامی دست بزند و همجنسگرایی را ترویج کند. همجنسگرایی علاوه بر بیماری های روحی و بهداشتی، انقراض نسل را هم به دنبال خواهد داشت اما واقعیت اینست که پ.ک.ک در راستای منافع خود به هر ابزاری متوسل می شود.

درپاسخ به این سؤال که چرا پ.ک.ک در چنین موقعیت زمانی این موضوع را برجسته کرده مسئول جماعت اسلامی پاسخ داد: اگر جماعت اسلامی هم ضد دین وشرع باشد من با آن همراه نخواهم بود اما پ.ک.ک صد در صد ضد شرع اسلام و دین است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *