۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار پ ک ک به دولت ترکیه

  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
  • ۲۱۳ بازدید
  • ۰

گروهک تروریستی پ.ک.ک دولت بحران زده ی اردوغان را به دلیل پای بند نبودن به مفاد پروسه صلح و آشتی تهدید ، و به این دولت هشدار جدی داده .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : روند پروسه‌ی امرالی تا کنون یک جانه و از سوی اعضای پ ک ک شکل گرفته ، و دولت ترکیه هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است ، اکنون اوجالان و دیگر مریدان قندیل نشین وی به این نتیجه رسیده‌اند که فریب اردوغان را خورده‌اند و دیگر قادر نخواهند بود از دست رفته‌ها را برگردانند. همچنین اوجالان در آخرین ملاقات با برادرش، به این نکته اشاره کرده، که شانس نتیجه‌بخش بودن این پروسه را خیلی ضعیف پیش‌بینی می کند. در همین راستا پ.ک.ک هشداری جدی به دولت ترکیه داد.
جمیل بایک از اعضای شورای رهبری پ ک ک در نوشته‌ این هفته‌ خود در روزنامه‌ آزادی ولات، به‌ ارزیابی آخرین وضعیت مرحله‌ پروسه امرالی پرداخته‌ است. بایک با اشاره‌ به‌ اینکه‌ طرف کردی در راستای برقراری صلح و حل مسائل همه‌ گامهای لازم را برداشته‌ ، تأکید دارد که‌ حکومت و دولت نیز باید سریعا گامهای اطمینان بخشی بردارند.

بایک در این باره‌ چنین هشداری به حزب حاکم ترکیه‌ می‌دهد :

اگر دولت حزب عدالت و توسعه‌ تصور می‌کند که‌ جنبش آزادیخواهی کردستان هیچ امکان و فرصتی ندارد و بدین ترتیب خواهد توانست اوجالان و اعضای پ.ک.ک را به‌ بازی بگیرد ، این تنها یک خودفریبی است که‌ عواقب سوئی برای آنان در پی خواهد داشت. وی همچنین هشدار داد در صورتیکه‌ پاسخی درست وشفاف از جانب دولت داده‌ نشود نه‌ اعضای پ.ک.ک و پژاک و عبدالله اوجالان در این باره‌ ساکت نخواهند ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین