۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نگرانی پ ک ک از قراردادهای نفتی اقلیم کردستان عراق با ترکیه

نگرانی پ ک ک از قراردادهای نفتی اقلیم کردستان عراق با ترکیه

  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲
  • ۳۹۶ بازدید
  • ۰

ناکامی های پ ک ک در عرصه سیاسی و دخالت های نابجای پ ک ک و زیر شاخه های آن در تمامی امور مردم کُرد، این فرقه تروریستی را از عدم مقبولیت و مشروعیت در میان مردم کردستان مواجه ساخته است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :همکاری های نفتی اربیل – آنکارا و ملاقات تانر یلدز وزیر انرژی ترکیه با مسعود بارزانی ،گروهک تروریستی پ ک ک را منجر به مخالفت علنی با اقلیم کردستان عراق کرده است . روابط تنگاتنگ اقلیم کردستان عراق با کشور ترکیه پ ک ک را با مشکلات فروانی روبه رو ساخته است . گروهک تروریستی پ ک ک بدلیل ناکامی های فروان در عرصه سیاسی روز به روز هوادران و طرفداران خود را از دست داده و مخالفت های سایر گروه های کُردی با پ ک ک و زیر شاخه های آن دیدگاه مردم را نسبت به این فرقه تروریستی کاملاً تغییر داده به طوری که اکثر مردم کُرد پ ک ک را فاقد شعور و درک و فهم سیاسی دانسته و این فرقه را فقط گروهکی جنگ طلب و خشونت طلب می دانند.
گروهک تروریستی پ ک ک خود را تنها نماینده مشروع و قانونی مردم کُرد دانسته و استراتژدی پ ک ک را تنها راه حل معظل مردم کُرد می داند. ناکامی های پ ک ک در عرصه سیاسی روز به روز افزون شده و این فرقه را در مسیر ایزوله شدن قرار داده است. شکست در مذاکرات صلح و آشتی از مهمترین ناکامی این فرقه محسوب می شود ولی امروزه موضوع مهمی را که پ ک ک در حال تجربه کردن است دوستی و اتحاد دو دشمن دیرینه پ ک ک یعنی بارزانی و اردوغان می باشد .
برقراری روابط میان اقلیم کردستان عراق با ترکیه و برگزاری نشست های مبنی بر امضاء قراردادهای نفتی پ ک ک را بیش از حد انتظار نگران کرده است بطوری که «مصطفی کاراسو» عضو شورای رهبری ک ج ک با به کارگیری کلماتی احساس آمیز و هیجانی توافقات نفتی اقلیم کردستان با ترکیه را به نفع مردم کُرد نداسته و حکومت اقلیم کردستان را بدلیل عدم استفاده صحیح از فرصت‌های اقتصادی محکوم کرده و آن را اقدامی در مسیر منافع ترکیه اعلام کرد .
اکنون دخالت های نابجا و بی مورد پ ک ک در امور شخصی و قانونی مردم کُردستان ، در افکار عمومی از پ ک ک چهره ی خود محورانه ، دیکتاتور و خشونت طلب ترسیم کرده است که فقط بدنبال منافع شخصی خود می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *