۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نویسنده کُرد: آمریکا پ.ک.ک را رها خواهد کرد

نویسنده کُرد: آمریکا پ.ک.ک را رها خواهد کرد

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

نویسنده و روزنامه نگار کُرد مقیم هلند طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴ اعلام کرد : شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه موسوم به حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) مسئول ایجاد تفرقه و اختلاف بین کردهای سوریه است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از  کورد هوال، قادو شیرین نویسنده و روزنامه نگار کُرد گفت: شاخه پ.ک.ک در سوریه عامل شکست توافق های کردهای سوریه است و دلیل آن نیز این است که مسئله کرد برای این گروه  مهم نیست. این نویسنده کرد در بخشی از مصاحبه خود می گوید : گروه های وابسته به پ ک ک مسائل را بزرگنمایی می کنند و با فضاسازی همه افراد و گروههای کردی غیر خودی را جاسوس معرفی می کنند تا راه را برای حذف آنها آماده نمایند. پ.ی.د. حتی به گروه های کردی اجازه نمی دهد در مقابل حملات احتمالی علیه مناطق کردنشین از این مناطق دفاع کنند.

وی در ادامه افزود آنچه آمریکا در مناطق کردنشین سوریه انجام می دهد نه برای کردها بلکه در جهت تامین منافع واشنگتن است. اگر مشکلی پیش بیاید همان طور که آمریکا در کرکوک کردها را تنها گذاشت، در سوریه نیز تنها خواهد گذاشت. آمریکا حتی حاضر نیست با شاخه های پ.ک.ک همچون:  نیروی سوریه دموکراتیک و پ.ی.د. توافق سیاسی امضا کند. این بدان معهناست که آمریکا فقط از پ.ک.ک و شاخه های اقماری این گروه استفاده ابزاری می کند و هر زمان که لازم باشد آن را رها خواهد کرد.

قادو شیرین کنفدرالیسم دموکراتیک مورد نظر پ ک ک را نیز رد کرد و افزود:  این سیستم ادعایی پ.ک.ک نه تنها مشکل کردها را حل نمی کند بلکه مشکلات را بیشتر نیز می کند. البته باید گفت چیزی به نام اتحاد بین کردها وجود ندارد و همه ضد همدیگر هستند. نباید فراموش کنیم سران احزاب و گروه های سیاسی حقوق کردها را فراموش کرده اند و فقط به فکر تامین منافع خود هستند. با توجه به وجود اختلافات شدید بعید به نظر می رسد احزاب کردی بتوانند با هم متحد شوند. پ.ی.د. نیز منافع قندیل را به منافع کردها ترجیح می دهد.

این نویسنده کرد همچنین می گوید مخالفان سوریه نیز ذهنیتی مریض دارند و به حقوق کردها اعتقاد ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *