۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نقشه راه منبج مدلی برای تمام مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه است

نقشه راه منبج مدلی برای تمام مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه است

  • ۱۱ تیر ۱۳۹۷
  • ۲۴۴ بازدید
  • ۰

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: نقشه راه منبج مدلی برای تمام مناطق تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG است.

به گزارش انجمن بی تاوان ، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN Turk، در اظهاراتی با اشاره به نقشه راه منبج عنوان کرده است: اقدامات تدارکاتی در خصوص نقشه راه در بین تاریخ های ۴ ژوئن – ۴ جولای به اتمام رسیده و بعد از ۴ جولای عقب نشینی ها آغاز خواهد شد. این تقویم زمانبدی است که به دست آمده است. تا این لحظه در نقشه راه هیچ مشکلی در عملیاتی شدن آن پیش نیامده است. بعد از این نیز تردیدی در خصوص عملیاتی شدن نقشه راه نداریم. اگر عملیاتی نشود فضای اعتماد متقابل را برهم خواهد زد. یکی از دلایل این اقدام به وجود آمده فضای اعتماد متقابل دوباره میان ترکیه و آمریکا است. در این خصوص هیچ مشکلی نداریم. این یک پیروزی دیپلماتیک است. این توافق برای آینده سوریه بسیار مهم است. این نقشه راه مدلی برای تمام مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: در خصوص این که در منبج چه تعداد نیروی پ.ک.ک حضور دارند رقم مشخصی در دست نیست. زمانی که وارد مرکز منبج شدیم ارقام دقیق به دست خواهد آمد. طرفی که سلاح ها را داده است آمریکا است، طرفی که سلاح ها را جمع خواهد کرد نیز آمریکا خواهد بود. آمریکا زمانی که YPG از منبج خارج می شود سلاح ها را تحویل خواهد گرفت. ما نیز به این مسئله نظارت خواهیم کرد. در داخل نیروهای YPG اعراب وجود ندارند. عرب ها مارکسیست، لنینیست نمی شوند. این ها تروریست هستند و عرب ها زمینه پذیرش ایدئولوژی تروریست ها را ندارند. این ها تعداد بسیار زیادی رهبر عرب به قتل رسانده اند.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: نقشه راهی که به توافق رسیده شده است در شرق رود فرات نیز عملیاتی خواهد شد. این ما نبودیم که وارد همکاری با گروه های تروریستی شدیم و سلاح را هم ما به آنان ندادیم. ما تنها داخل و خارج کشور را پاکسازی می کنیم. ما به عنوان کشوری که ضربات زیادی از گروه های تروریستی خورده است با هر تروری مخالف هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *