۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • موج درخواست های مذاکراه ی پژاک با جمهوری اسلامی ایران

موج درخواست های مذاکراه ی پژاک با جمهوری اسلامی ایران

  • ۱۱ دی ۱۳۹۲
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ ک ک و پژاک در مصاحبه خود با خبرگزاری فرات نیوز , جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره با پژاک دعوت کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پژاک مدتی است تلاش می کند تا جمهوری اسلامی ایران را نسبت به مذاکره متقاعد سازد ، پژاک مدعی است تنها راه حل معضلات مردم کُردها در گرو مذاکراه با آنان می باشد. این ادعای پژاک با رفتارهای سابق آنان کاملاً در تناقض است ، پژاک از بدو تاسیس ایران را محکوم به ظلم بر علیه مردم کُرد خوانده و تحرکات تروریستی و خشونت آمیز خود را در راستای احقاق حقوق مردم مظلوم کُرد عنوان کرده است ، و تنها خود را نماینده ی مشروع کُردها خوانده و سایر احزاب و اپوزسیون کردی را ناکارآمد ، واپسگرا و عوامل حکومت اعلام می نماید.
اکنون تمام عوامل دست به دست داده و گروهک کردستیز پژاک را در آستانه انحلال و فروپاشی قرار داده است. عواملی همانند جدایی بریا گابار از پژاک ، قتل و عام بسیاری از اعضای خود در کشور ترکیه و سوریه ،ناتوانی در جذب نیروی جدید بدلیل عدم اعتبار و جایگاه مردمی در کردستان ایران و … اما پژاک تنها روزنه ی امیدی برای رهایی از فروپاشی یافته است ، حال سران فرقه به این نتیجه رسیده اند که با توجه به برقراری روابط دیپلماتیک کشورهای اروپایی با ایران ، امیدوار هستند که جمهوری اسلامی ایران به در خواست آنان مبنی بر مذاکره جواب مثبت بدهد.
اولین درخواست پژاک مدتی پیش بصورت غیر مستقیم توسط ریوار آبدانان عنوان گردید و مدتی بعد شورای رهبری پژاک با انتشار بیانیه درخواست خود را تکرار کرد،پژاک همچنین ریزان جاوید را مجاب به مصاحبه ی با هفته‌نامه آلترناتیو کرد و ریزان جاوید هم بطور غیر مستقیم به درخواست مذاکره با ایران اشاره کرد .
بی توجهی جمهوری اسلامی ایران به درخواست های مکرر پژاک ، این فرقه تروریستی را ملزم کرد تا دست به دامان فرقه ی مادر خود یعنی پ ک ک شود. در همین راستا جمیل بایک رئیس شورای رهبری پ ک ک و پژاک در مصاحبه خود با خبرگزاری فرات, در مورد حل مسئله کرد در ایران صراحتاً اذعان داشت :ایران از طریق مذاکره, مسئله‌کرد را حل کند. وی در ادامه افزود:مسئله مهم این است که آتش‌بس میان جمهوری اسلامی ایران و پژاک ادامه دارد.

بایک خاطرنشان ساخت که مدام جانبدار آتش‌‌بسی اینگونه بوده‌اند و افزود که مدام خواسته‌اند ایران هم از طریق دیالوگ و مذاکره با کردها, مسئله کرد را چاره‌یابی کند.

مردم بی دفاع و مظلوم کُرد جنایت های عظیمی را از گروهک های تروریستی و پژاک متحمل شده اند، پژاک جوانان و نوجوانان بسیاری از خانواده های کُرد را فریب داده و در کوه ها و دره ها به کام مرگ فرستاده و این رفتار خود را با به کارگیری کلماتی چون آزادی مردم کردستان و یا احقاق حقوق مردم کرد توجیح کرده است. نا امنی کردستان از مهمترین عوامل عدم پیشرفت و توسعه اقتصادی در این مناطق می باشد. اکنون پژاک با این همه جنایت و خشونت بر علیه هم وطنان کُرد انتظار دارد جمهوری اسلامی ایران به درخواست آنان لیبک گفته و با آنان بر سر میز مذاکره بنشیند. مذاکره با گروهک ضد کُرد پژاک به معنایی پایمال کردن خون هزران جوان و نوجوان کُرد و بی اعتنایی و بی حرمتی به خانواده های قربانیان می باشد.
مردم فهیم و با غیرت کردستان از اوایل انقلاب پا به پای سایر اقوام ایرانی در تمام صحنه ها حاضر بودند و وفاداری خود را نسبت به این نظام ثابت کرده اند ،و جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی با پژاک و گروهک های تروریستی مذاکره نخواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین