۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون نخست وزیر ترکیه :پیروزی اردوغان پ ک ک را به وحشت انداخت

معاون نخست وزیر ترکیه :پیروزی اردوغان پ ک ک را به وحشت انداخت

  • ۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۲۶۲ بازدید
  • ۰

رجب آکداغ معاون نخست وزیر ترکیه گفت: پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری موجب ناراحتی و ناامیدی نیروهای گروه پ.ک.ک و فتح الله گولن شد.

به گزارش انجمن بی تاوان ،آکداغ در مقابل ساختمان حزب عدالت و توسعه به مصاحبه با خبرنگاران پرداخت و اظهار کرد: با موفقیت اردوغان در انتخابات، نیروهای پ.ک.ک و گولن دیگر به راحتی نخواهند خوابید و وحشت وجود همه آنها را فرا خواهد گرفت.

سعدی گوون رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه دو روز پیش اعلام کرد که نتایج قطعی و نهایی انتخابات همزمان ریاست جمهوری و مجلس ترکیه پنجم جولای ۲۰۱۸ برابر با ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ و پس از بررسی شکایات و اعتراضات اعلام می شود.

وی انتخابات ترکیه را انتخاباتی سالم و با مشارکت گسترده مردم ارزیابی کرد و گفت: ما سعی کردیم که نتایج انتخابات را به سرعت اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: به شکایت انتخاباتی در چارچوب قانون و طی زمان تعیین شده رسیدگی کرده و نتایج انتخابات را به صورت حضوری به احزاب نیز اعلام خواهیم کرد.

محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق و نزدیک ترین رقیب اردوغان ۳۰٫۶۷ درصد مجموع آرای انتخاباتی ریاست جمهوری ترکیه را به خود اختصاص داده است.

همچنین بنا به اعلام خبرگزاری آناتولی به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات ترکیه، نتایج اولیه شمارش آرا حاکی است که احزاب عدالت و توسعه٬ جمهوری خلق٬ دموکراتیک خلق ها٬ حرکت ملی گرا٬ سعادت و خوب حد نصاب ۱۰ درصدی لازم را برای حضور در مجلس ترکیه کسب کرده اند و هیچ کدام از احزاب اکثریت کرسی های مجلس ترکیه را کسب نکرده است.

بر اساس گزارش این رسانه، ائتلاف جمهور متشکل از حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان و حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچه لی در قالب ائتلافی ۵۳٫۶۵ درصد آرای انتخابات را کسب کرده و این ائتلاف ۳۴۴ کرسی مجلس ۶۰۰ نفره ترکیه را در اختیار خواهد داشت.

به گزارش این رسانه، ائتلاف ملت متشکل از حزب جمهوری خواه خلق به رهبری کمال قلیچدار اوغلو، حزب خوب به رهبری مئرال آکشنر و حزب سعادت به رهبری تمل کاراملا اوغلو در قالب ائتلافی ۳۳٫۹۶ درصد آرای انتخابات را کسب کرده و این ائتلاف ۱۸۹ کرسی مجلس ۶۰۰ نفره ترکیه را در اختیار خواهد داشت.

آناتولی همچنین اعلام کرد که در این انتخابات حزب دموکراتیک خلق ها که به صورت غیرائتلافی در انتخابات شرکت کرده بود، با کسب ۱۱٫۶۹ درصد مجموع آرا، ۶۷ نماینده در مجلس ملی ترکیه خواهد داشت.

انتخابات همزمان ریاست جمهوری با حضور ۶ نامزد و مجلس ترکیه با حضور هشت حزب در روز سوم تیرماه ۱۳۹۷ و با مشارکت گسترده نزدیک ۸۷ درصدی مردم ترکیه برگزار شد./ ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین