۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مرگ ۴۷نوزاد در بوکان/ فضای بخش زایمان بیمارستان بوکان مناسب نیست

مرگ ۴۷نوزاد در بوکان/ فضای بخش زایمان بیمارستان بوکان مناسب نیست

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۷۷۸ بازدید
  • ۳
سرپرست مرکز بهداشت بوکان از مرگ ۴۷ نوزاد در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان فضای بخش زایمان بیمارستان این شهر را نامناسب اعلام کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :،«شادی قادری» در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بوکان به مناسبت هفته سلامت گفت: درسال گذشته ۴۷۹۴ مورد زایمان که منجر به تولد ۴۸۲۴ نوزاد سالم شده( چند مورد دوقلو زایی) را داشته ایم و به ۳۰۹ مادر باردار مشکل دار مراقبتهای ویژه ای چون مشاوره و ارجاع ، تسهیلات مالی، نوبت گیری در بیمارستانهای تخصصی استان و پیگیر تا ختم زایمان ارائه شده است.
وی در جواب سئوال خبرنگار کردپرس در خصوص تعداد نوزادهای فوت شده در این شهرستان گفت: در سال گذشته ۴۷ مورد مرگ نوزادی داشته ایم که ناهنجاری های جنینی و افزایش تعداد زنان باردار مشکلات دار دلیل عمده مرگ این نوزادان بوده است وهیچ سندی در خصوص مرگ کودکان به علت کوتاهی بیمارستان نداریم.
وی در ادامه تصریح کرد: میانگین سن بارداری در بوکان افزایش پیدا کرده است و این امر مشکلاتی را به همراه داشته است و زنان باردار با فشار خون بالا عمده ترین مشکل ما در این حوزه است.
قادری در خصوص این سئوال خبرنگار کردپرس که چرا گلایه ها از بخش زایمان بیمارستان بوکان زیاد است، گفت: شاید گلایه های مردم برای برخوردها باشد. فضای این بخش از بیمارستان بوکان مناسب نیست و ما پیگیر زایشگاه بوده ایم ما تعریف اعتبار نشد و شاید در آینده با جذب چند فوق تخصص بتوانیم بخش کودکان را ارتقاء دهیم.
در همین ارتباط «محمد مقصد حق» مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: فضا فیزیکی بخش زایمان بیمارستان مناسب نیست، آمار زایمان نیز بالا است و این امر سبب نارضایتی همکاران و مراجعه کنندگان شده است.
وی افزود: پیگیر توسعه بخش زایمان  هستیم و قسمت مستقلی برای این بخش ایجاد می کنیم.
«شادی قادری» سرپرست مرکز بهداشت بوکان نیز در در ادامه این نشست خبری گفت: :۶۷ هزار و ۵۰۰ اقدام شامل نمونه برداری از نظر  میکروبی، کلر زنی و بازدید از تأسیسات به منظور کنترل آب آشامیدنی در سال ۹۳ انجام شده است.
وی افزود: کیفیت آب شرب بوکان مشکلی ندارد و قابل شرب است و تنها ما با مشکل کمبود آب روبه هستیم.
قادری در ادامه افزود: در همین مدت حدود ۳۰ تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف که در سطح تولید  وعرضه کشف و ضبط شده بود، با همکاری دادستانی ، اصناف و اداره بازرگانی معدوم شده است.
دکتر قادری ادامه داد: برای کنترل کیفی نان شهروندان،۱۹۲ اقدام در خصوص کنترل نانواییها شامل بازرسی مشترک ، قطع سهمیه، نمونه برداری و معدوم نمودن ۸ تن آرد صورت گرفته است.
سرپرست مرکز بهداشت ادامه داد: در همین مدت  نسبت به جمع آوری ۸۲ فروشنده دوره گرد اقدام شده و ۲۸۳۸ مورد ید سنجی و ۹۱۶۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان صورت گرفته  همچنین نسبت به پلمت ۲۴ قلیان سرا اقدام شده است.
پقادری به طغیانهای بهداشتی رویداد در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: هر گاه مشاهده شود که بیش از یک نفر به واسطه مواد غذایی مسموم شود، طغیان بهداشتی رویداده است که در شهرستان بوکان در سال ۹۳  نسبت کشف و شناسایی و کنترل ۲۲ مورد طغیان اقدام شده است.

قبلی «
بعدی »

۳ دیدگاه ها

  1. خنده داره تو یکی ازخبرها ازنبود بهداشت تو پ ک ک توکوههاخبرمیداد الان تو یه شهر با این همه امکانات وپیشرفت بهداشت رو حس کردیم

  2. اقای ام تو راست میگی ؟؟!!! اگه اوضاع شهرها این باشه ببین بالای کوه های قندیل چه خبر؟؟؟؟؟ پس با این حساب رفتن به قندیل خودکشی هستش ؟! به نظرم فرد عاقل نمیره تو غار و کوه خودکشی کنه بهتر

  3. کوردجان تو مفهوم درک نکردی منظوراینه تومناطق کردنشین امکانات زیرخط فقره کوه وشهرباهم فرقی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین